Világrekorderek a franciák a magazinolvasásban: 97,2 százalékuk legalább havonta egyet végiglapoz állapította meg a héten közzétett jelentésében az időszakos sajtó olvasottságát mérő, AEPM nevű központ.
Havonta 47,9 millió francia, azaz a 15 év felettiek 97,2 százaléka olvas legalább egy magazint, a legtöbb esetben egy tévéújságot.
Napi átlagban 29,1 millióan (59 százalék) átlapoznak legalább egy heti- vagy havi lapot, ami az AEPM szerint világrekord.
Ami a követett folyóiratok, hetilapok számát illeti, a franciák átlag fejenként 6,8 magazint olvasnak, főleg a vezető beosztásúak és a magasak jövedelműek otthonaiban nem sajnálják erre a pénzt.
Egy-egy időszakos kiadványt átlag 4,6 személy olvas, a tévé hetilapokat átlag 7,9-en, a kéthetente megjelenő tévéműsorközlőket pedig 18,9-en veszik kézbe.
A nők vezetnek a magazinolvasásban (átlag 7,4 lapot olvasnak, míg a férfiak átlag csak 6,1-et) - de érdeklődésük eltérő. A nők a bulvármagazinokat, az otthonnal és a dekorációval foglalkozó kiadványokat kedvelik első sorban, a férfiak a sport-, az autómagazinokat és a férfiak életmódkiadványokat.
A hírmagazinok sorában a Le Nouvel Observateur vezet, a havi lapok között az Art et Décoration (5,5 millió olvasó), amelyet a Géo követ (4,9 millió olvasó).
Összehasonlításként érdemes megemlíteni, hogy a francia napisajtó valamennyi kiadványának - országos és helyi, valamint ingyenes lapok - naponta több mint 23 millió olvasója van, ez a 15 éven felüli lakosság 47,4 százaléka.