Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A nők főként a televíziós bulvárhírek szereplőit ismerik, míg a férfiak inkább a gazdasági élet neves személyiségeit - derül ki a GfK Sztár Monitor felméréséből.
A GfK Hungária adatai szerint a magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót, s harminc százalékuk úgy véli, hogy tévé nélkül nem lenne teljes az élete. A médiapreferenciák azonban kor és nem szerinti eltérést mutatnak.
A felmérés szerint a nők az erősebb nem képviselőinél jobban kedvelik a kulturális témájú, a divattal, sztárok és híres emberek életével foglalkozó műsorokat, ellenben a gazdasági és politikai programok kisebb arányban kötik le figyelmüket, mint férfitársaikét.
A GfK Sztár Monitor 2006 tavaszán kezdte a hazai sztárok és hírességek ismertségét, népszerűségét vizsgálni. Az online végzett adatfelvétel egy-egy szakaszában 80 sztár ismertségét, kedveltségét vizsgálták, valamint az internetezőknek az ismert személyiségek, a sztárléttel kapcsolatos álláspontját térképezték fel. Ennek alapján állították össze a férfi és női ismertségi toplistát.
A GfK Sztár Monitor adatai szerint a médiaszemélyiségek többségének közel ugyanakkora az ismertsége a férfiak és a nők körében. Vágó István, Gundel Takács Gábor, Antal Imre, vagy Hajós András neve például egyformán ismerősen cseng mindkét nem képviselői fülében.
Érdekesség, hogy a nők által leginkább ismert sztárok tízes listáján hét személy a zenei tehetségkutató műsor szereplője volt.
A felmérés szerint egyébként a nők nem csupán tájékozottabbak a kereskedelmi tévécsatornák szórakoztató show-műsorainak (Megasztár, Szombat esti láz) szereplői felől, hanem figyelemmel kísérik a tehetségkutató műsorok résztvevőinek magánéletéről szóló bulvárhíreket is. Ez utóbbira példa lehet a Megasztár harmadik szériájában fellépő Balássy Betty igen magas, 47 százalékos ismertsége.
A legnagyobb különbség a két nem között a szintén megasztáros Baktai Anikó és a Szombat esti lázban Czene Attila tánc- és magánéleti partnereként feltűnt Bánhidi Petra ismertségében mutatkozik - az ő nevük mindössze feleannyi férfi, mint nő számára cseng ismerősen.
Demján és Bódy Sylvi
A férfiak figyelmének középpontjában a gazdaság és a sport áll. Így az általuk leginkább ismert közéleti szereplők listáján is vállalkozók és a gazdasági élet prominens személyiségei - így Csányi Sándor, Demján Sándor, Széles Gábor, Szeremley Huba, Straub Elek -, illetve hazai sportolók - Király Gábor, Talmácsi Gábor, Bozsik Péter - kaptak helyet.
A férfiak és hölgyek között legnagyobb eltérés a képzőművész Wahorn András ismertségében jelentkezik: míg az erősebb nem képviselőinek közel fele (44 százaléka) ismeri nevét, addig a hölgyeknek csupán 20 százaléka van tisztában személyével.
Mindkét nem körében közel azonos olyan hazai szépségek ismertsége, mint Niki Belucci és Bódy Sylvi, hiszen csupán 8, illetve 5 százalékkal több férfi, mint nő van tisztában a két hölgy személyével. A férfimagazinokban gyakran szereplő Kelemen Anna viszont 13 százalékkal, a modell Epres Panni pedig 21 százalékkal ismertebb a nők, mint a férfiak körében - derült ki a felmérésből.