A nők a Megasztárra buknak

2006.09.26. 16:18
A Gfk felmérése szerint a nők a bulvárhírek szereplőit, míg a férfiak az üzletembereket ismerik jobban. Vágó István, Gundel Takács Gábor, Antal Imre és Hajós András az élvonalban. A nők azért a megasztárokat is jól ismerik.

A nők főként a televíziós bulvárhírek szereplőit ismerik, míg a férfiak inkább a gazdasági élet neves személyiségeit - derül ki a GfK Sztár Monitor felméréséből.

A GfK Hungária adatai szerint a magyarok az európai átlagot meghaladó mértékben néznek televíziót, s harminc százalékuk úgy véli, hogy tévé nélkül nem lenne teljes az élete. A médiapreferenciák azonban kor és nem szerinti eltérést mutatnak.

A felmérés szerint a nők az erősebb nem képviselőinél jobban kedvelik a kulturális témájú, a divattal, sztárok és híres emberek életével foglalkozó műsorokat, ellenben a gazdasági és politikai programok kisebb arányban kötik le figyelmüket, mint férfitársaikét.

A GfK Sztár Monitor 2006 tavaszán kezdte a hazai sztárok és hírességek ismertségét, népszerűségét vizsgálni. Az online végzett adatfelvétel egy-egy szakaszában 80 sztár ismertségét, kedveltségét vizsgálták, valamint az internetezőknek az ismert személyiségek, a sztárléttel kapcsolatos álláspontját térképezték fel. Ennek alapján állították össze a férfi és női ismertségi toplistát.

A GfK Sztár Monitor adatai szerint a médiaszemélyiségek többségének közel ugyanakkora az ismertsége a férfiak és a nők körében. Vágó István, Gundel Takács Gábor, Antal Imre, vagy Hajós András neve például egyformán ismerősen cseng mindkét nem képviselői fülében.

Érdekesség, hogy a nők által leginkább ismert sztárok tízes listáján hét személy a zenei tehetségkutató műsor szereplője volt.

A felmérés szerint egyébként a nők nem csupán tájékozottabbak a kereskedelmi tévécsatornák szórakoztató show-műsorainak (Megasztár, Szombat esti láz) szereplői felől, hanem figyelemmel kísérik a tehetségkutató műsorok résztvevőinek magánéletéről szóló bulvárhíreket is. Ez utóbbira példa lehet a Megasztár harmadik szériájában fellépő Balássy Betty igen magas, 47 százalékos ismertsége.

A legnagyobb különbség a két nem között a szintén megasztáros Baktai Anikó és a Szombat esti lázban Czene Attila tánc- és magánéleti partnereként feltűnt Bánhidi Petra ismertségében mutatkozik - az ő nevük mindössze feleannyi férfi, mint nő számára cseng ismerősen.

Demján és Bódy Sylvi

A férfiak figyelmének középpontjában a gazdaság és a sport áll. Így az általuk leginkább ismert közéleti szereplők listáján is vállalkozók és a gazdasági élet prominens személyiségei - így Csányi Sándor, Demján  Sándor, Széles Gábor, Szeremley Huba, Straub Elek -, illetve hazai sportolók - Király Gábor, Talmácsi Gábor, Bozsik Péter - kaptak helyet.

A férfiak és hölgyek között legnagyobb eltérés a képzőművész Wahorn András ismertségében jelentkezik: míg az erősebb nem képviselőinek közel fele (44 százaléka) ismeri nevét, addig a hölgyeknek csupán 20 százaléka van tisztában személyével.

Mindkét nem körében közel azonos olyan  hazai szépségek ismertsége, mint  Niki Belucci és Bódy Sylvi, hiszen csupán 8, illetve 5 százalékkal több férfi, mint nő van tisztában a két hölgy személyével. A férfimagazinokban gyakran szereplő Kelemen Anna viszont 13 százalékkal, a modell Epres Panni pedig 21 százalékkal ismertebb a nők, mint a férfiak körében - derült ki a felmérésből.