Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMNem indított jól az RTL új sorozata, a Címlapsztori, talán, mert a nézők valahonnan megtudták, hogy az amerikai vígjátéksorozat a Betty, a csúnya lány című kolumbiai szappanopera átirata.
Nem hitték el, hogy jó
Az amerikai változat inkább az Ördög Pradát visel című Meryl Streep-vígjátékra hasonlít, ráadásul Golden Globe-ot is nyert idén, odaát pedig egyesek egyenesen szappanopera-paródiának nevezik. Ennek ellenére a magyar nézőket nem érdekelte, hiszen 751 020-en nézték, míg az amúgy hetek óta gyengélkedő Sztárok a jégenre több mint kétszer annyian, 1 532 915-en voltak kíváncsiak az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján. Ugyan ez az előny a reklámelszámolásnál használt 18 és 49 év közötti korcsoport esetében lényegesen kisebb volt, de azért ebben a célcsoportban is fölényesen győzött a Tv2. Az éppen tévé előtt ülő 18 és 49 év közöttiek 26,4 százaléka választotta a Sztárok a jégent, míg a Címlapsztorit csak 21 százalék nézte.
A még ennél is fiatalabb, 18-29 év közötti korosztályban még nagyobb volt a Tv2 előnye, hiszen a jégtáncshow közönségaránya 28,7 százalék volt, míg az RTL Klubon sugárzott szappanoperáé csak 19,9 százalék.
A helyszínelők sem állnak jól
Rosszul szerepelt a Viasat3 után, most az RTL Klubon ismételt Miami helyszínelők is, amit ugyan nem nagy különbséggel, de legyőzött a House második évadának premierje a Tv2-n. A hullába és véres szövetekbe zoomoló képekkel sokkoló krimisorozatot 1 160 362-an látták (26,6 százalékos közönségarány), míg a mogorva diagnosztára 1 212 555-an voltak kíváncsiak (27,2 százalékos közönségarány).
Ez a különbség még a statisztikai hibahatáron belül van, vagyis nem mondható ki egyértelműen, hogy House jobb volt a Miami helyszínelőknél, de a reklámozóknak oly kedves 18 és 49 év közötti korosztályban már biztosan vezetett a Tv2. Doktor House-nak ugyanis az éppen tévé előtt ülők 32,6 százalékát vonzotta, míg a krimi csak 29,8 százalékot érdekelt.