Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMEtiópiába is elért a könnyűzenei tehetségkutatók divatja. Az afrikai országban a Megasztárra nagyon hasonlító American Idol című műsort koppintották le, amely az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában is több tízmillió embert ültetett a képernyők elé pár éve.
Etiópiában ugyan nincsenek fényűző díszletek és káprázatos látványvilág, csak egy fővárosi hotel díszterméből közvetítik az előválogatást, de már így is televíziós forradalomnak számít a műsor az országban, ahol a lakosság többségének amúgy sincs tévékészüléke.
Az Etihopian Idols műsor zsűrije egyébként arra panaszkodik, hogy a jelentkezők, akik gyakran több száz kilométerről, egész havi keresetüket is meghaladó viteldíjért cserébe jutnak fel a fővárosba, Addis Abebába, nincsenek hozzászokva, hogy valaki kritizálja őket.
A Guardian cikke szerint a zsűri ennek ellenére nem kíméli a legtöbbször díszes népviseletben fellépő jelentkezőket: például az egyik zsűritag szerint a legtöbben úgy énekelnek, mint a szamarak, és jobb lenne, ha abbahagynák az álmodozást, és visszamennének dolgozni.
A mindössze 20 millió forintnak megfelelő birr költségvetéssel készülő, majdnem egyéves műsorsorozatra jelentkezők a helyi slágereken kívül leginkább Whitney Houston- és Britney Spears- dalokkal próbálkoznak.
Az MSNBC helyszíni riportja szerint a jelentkezők nem helyi karrierre vágynak, hiszen nem is nagyon vannak profi zenészek, sztárok az országban, hanem egyenesen a nemzetközi popiparba akarnak katapultálni a műsor segítségével.
A műsor döntőjét szeptember végén rendezik és a készítők reményei szerint a 77 milliós ország lakosságának 70-80 százaléka az országban műhold nélkül fogható egyetlen tévé műsorát fogja nézni.