Terjeszkedik a női adó

2004.12.01. 16:20
A tv2-t is tulajdonló SBS akár új tematikus adókat is indítana a fiatal városi nőknek szóló Írisz mellett.
Jelenleg hétszázezer háztartásban lehet fogni a Tv2-t is tulajdonló SBS magyar nyelvű női csatornáját, de hamarosan már másfélmillió háztartásba jut el majd az Írisz.

Nőknek szól

"A magyar nyelvű program egyenlőre csak a műholdas Clubon jelentkezik délután hat és este tizenegy után, de reményeink szerint nemsokára külön csatornát kap majd az Írisz" - mondta el David Stogel az SBS Broadcasting fejlesztési alelnöke a csatorna és a Tv2 közös sajtótájékoztatóján.

Stogel szerint a hirdetők élénken érdeklődnek az adó iránt, amely a 18 és 49 év közötti városi nőket tekinti célcsoportjának. Az Írisz piaci pozícióját ráadásul az is növelheti, hogy a Tv2 kipróbált értékesítési rendszerével adják el a csatorna reklámidejét.

Az Íriszt jelenleg a 18 - 49 év közötti lakosság 0,2 százaléka választja, de Budapesten ez az arány már 0,5 százalék. Összehasonlításul ebben a korcsoportban az HBO az éppen tévé előtt ülők 0,7 százalékát köti le, míg például a Magyar ATV 02 százalékot, a Nickelodeon pedig 0,1 százalékot vonz.

Még több adó?

Az Íriszre jelenleg 719 ezer néző téved hetente, és 244 ezren választják rövidebb-hosszabb időre naponta. A csatornán leginkább a Tv2-n már futott műsorok ismétlései futnak, így például a Claudia Showt, Jakupcsek Gabriella Férfisztriptíz című talk showját vagy éppen a Tea című vígjátéksorozatot láthatják a nézők. David Stoegel az Írisz terjeszkedése kapcsán elmondta, hogy az SBS több európai országban is indított általános adói mellett tematikus csatornákat, így elképzelhető hogy nálunk is jelentkeznek majd újabb, egy speciális témára vagy nézőrétegre koncentráló adókkal.