Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMJogerős magyar bírósági ítélet született arról, hogy a Metro szóvédjegy az áruházlánc kizárólagos tulajdona, ezért az ingyenes lapok nem használhatják ezt az elnevezést - írja a Népszabadság.
A szerdai számban megjelent cikk szerint az áruházlánc illetve a Metró újság tulajdonosai, a két nemzetközi nagyvállalat alkujától függ, mi lesz az újság neve.
Hivatal Péter, az MTG Metro Gratis Kft. vezérigazgatója mindazonáltal azt reméli, hogy a naponta 330 ezer példányban megjelenő ingyenes hírújság címét és logóját, ha kisebb módosítások árán is, de megőrizhetik.
Miután több országban is folyt hasonló védjegybitorlási per, és nem mindenütt ugyanazzal az eredménnyel zárult, a két nagyvállalat úgy döntött, hogy peren kívüli egyezséget keres.
Az áruházlánc és az ingyenes lapkiadó társaság számos helyen egymás mellett van jelen a piacon. A luxembourgi székhellyel működő Metro-lapcsoport ingyenes újságjai 23 országban, ezek közül 14 uniós tagállamban jelennek meg. A Metro Cash & Carry csaknem harminc országban működtet diszkontáruházakat, többek közt az előbbi európai államok mindegyikében.