Megújult a Magyar Rádió arculata, és ezzel nevet is váltottak a közszolgálati csatornák. A Kossuth, a Petőfi és a Bartók adókat ezentúl MR1-Kossuth Rádióként, MR2-Petőfi Rádióként és MR3-Bartók Rádióként mutatkozik majd be a különböző felületeken, így például a műsorújságokban, hirdetésekben és a műsort megszakító rövid önreklámokban is.
A Magyar Rádió arculatváltásának célja, hogy a minőségi tartalmakat sugárzó közszolgálati rádió megbízható társa lehessen minden korosztálynak - olvasható a közleményben, amelyből kiderül, hogy az új logókat a londoni Navyblue Design Group kreatív ügynökség készítette a közszolgálati médiának.
![](http://index.hu/cikkepek/0708//kult//radiokin.jpg)
A Navyblue eddig olyan cégek imidzsváltásában működött közre mint például a Hilton vagy a Hi-Tec sportszergyártó, de a közszférában is nagy tapasztalatokkal rendelkeznek, hiszen ők tervezték például a londoni Királyi Opera új arculatát és a 2012-es londoni olimpia dizájnelemeinek kidolgozásában is részt vettek.
A névhasználat változását Such György, a rádió elnöke azzal indokolta, hogy a küszöbön álló digitalizáció korszakában, az MR csatornáinak száma várhatóan növekedni fog.
Az MR1-Kossuth Rádió ezentúl a "szavak ereje" mottóval sugározza megújult műsorait, továbbra is azzal a szándékkal, hogy a rádió hírműsora, a Krónika az ország "fő hírszolgáltatója" legyen - áll a kommünikében.
Az MR2-Petőfi Rádió a tervek szerint a fiatal korosztályt szólítja meg, ezt szolgálja a "nagyon zene" mottó is. Az MR3-Bartók Rádió pedig klasszikus zene rádiójaként legfőbb feladatának a komolyzene népszerűsítését tekinti- írta a rádió közleményében. A profilra egyébként az új logók is utalnak, a Kossuth logójában idézőjelek láthatóak, a Petőfiében egy pengető, míg a komolyzenei Bartókéban kottát lehet felfedezni.
Az arculatváltás mellett megújul a Magyar Rádió honlapja is, amely addig is, átmenetileg csak az új logókkal, meg élő streaminggel várja csak a hallgatókat.