További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Most már hivatalos: október elsején indul az MTV Magyarország, ráadásul biztos, hogy a csatorna legalább másfél millió háztartásban fogható lesz már az induláskor, hiszen a hazai mutáció miatt a Viacom az MTV Europe-ot kivonja a magyar piacról.
50 százalék zene, ötven százalék műsor
Még mindig nem árulták el sokat az új adó műsorkínálatáról, az biztos, hogy láthatunk majd az amerikai és az európai Music Televisonön futó műsorokat magyar szinkronnal (ilyen lesz például az autótuninggal foglalkozó Pimp My Ride), és szerepel majd a műsorkínálatban több híres formátum magyar változata is. De hogy pontosan melyik műsor tűnik majd fel magyar szereplőkkel, egyelőre még titok, ahogy az is, hogy milyen saját fejlesztésű programokkal áll elő a magyar csatorna. (Annyi biztos, hogy az első saját gyártású műsor a műsorvezetők kiválasztásáról forgatott reality lesz októberben).
Az MTV Magyarország az anyacsatornához hasonlóan több társadalmi kérdést szeretne felkarolni, először a környezetvédelemről készülnek majd műsorok. A csatorna emellett nagy hangsúlyt akar fektetni az interaktivitásra is, így például a klipek közt a nézők által küldött amatőrvideókat sugároznak majd, sőt a csatorna logóját is a nézőkkel akarják megterveztetni. Az erről szóló pályázatot nemsokára ki is írja az MTV.
A csatorna progresszív zenéket kínál majd, nagy hangsúlyt kap a rock, a metál, a hip-hop, az alternatív rock vagy az indie. Az MTV főleg külföldi előadók slágereit játssza majd, és külön figyelnek arra, hogy a Viván feltűnő magyar előadók csak a legritkább esetben szerepeljenek az MTV-n, hogy ezzel is elkülönüljön a két, Viacom-tulajdonban lévő csatorna arculata.
MTV a fiúknak
A célcsoport meghatározásában is elkülönül majd a két csatorna: a Viva a 13-24 év közötti fiatalokat célozza meg, és inkább a lányoknak szól, míg az MTV célközönsége inkább 15-29 évesekből áll majd, és a csatorna a fiúkra koncentrál.
"A Viva lesz a jólfésült zenei adó, míg az MTV a véleményformálók és a lázadók csatornája akar lenni" - mondta el Málnay B. Levente, az MTV Networks Magyarország vezérigazgatója, aki szerint azért volt szükség az MTV-re, mert a Vivával már nem tudtak elérni bizonyos rétegeket. Ha túl progresszív műsorokat kínáltak, akkor az a nézőközönség csökkenését vonta maga után, viszont szükségük lett ilyen jellegű programokra is egyes, a reklámpiacon jól értékesíthető célcsoportok eléréséhez.
Jön a Comedy Central is
A Viacom nem áll meg a magyar terjeszkedésben az MTV-nél, hiszen a csatorna után nemsokára megjelenik az MTV multimédiás tartalmakat kínáló portálja, és elvileg 2008. szeptember elsején indul a magyar nyelvű Comedy Central is. (Ezen a csatornán megy Amerikában a South Park vagy a Colbert Report.) Sőt a Viacom nem mondott le arról, hogy egyszer a felnőtt nézőket megcélzó VH1 is megjelenjen a magyar piacon.
Mindehhez biztos alapot ad, hogy a Viacom gyorsan terjeszkedik a fejlődő piacokon. A cégé egyebek mellett a Music Television, a VH1 és a Nickelodeon gyermekműsor-csatorna, valamint a Comedy Centralt is magában foglaló MTV Networks. Ezeken kívül számos egyéb médiaérdekeltsége is van, így többek között övé a Paramount filmstúdió és a Dreamworksben is van részesedése. A Viacom idén nem csak nálunk, de Ukrajnában is indított egy MTV-mutációt, sőt még idén jön a több mint ötvenmillió háztartást megcélzó MTV Arabia is.
A Music Televison 1981-ben indult, stílszerűen a Video Killed the Radio Star című szám klipjével, az európai mutáció 1987-ben, az MTV Brasil pedig 1990-ben startolt. Azóta van már többek közt MTV Italia, MTV Poland, MTV Nordic, MTV Germany, MTV Thailand, MTV Romania és Kínában MTV Mandarin is.