Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMEgyre több amerikai a laptopján, számítógépén tévézik, és nem a televíziókészüléket nézi - állapította meg a Nielsen médiakutató csoport.
Az NBC televízió népszerű vígjátéksorozata, A hivatal (The Office) negyedik évadának premierjét tavaly ősszel már minden ötödik néző számítógép-monitoron élvezte. Az adás után - amelyet 9,7 millióan láttak - egy hét alatt 2,7 millióan töltötték le az epizódot a webről.
A Nielsen csoport szerint az Egyesült Államokban ma már milliók számára természetes, hogy laptopjukon nézik meg kedvenc tévésorozatuk részeit. A kutatók felmérése szerint hogy minden negyedik internetező számítógépén néz tévéfilmeket. A legnagyobb arányban (39 százalék) a 18-34 éves korcsoport néz a weben tévét, és meglepően nagy arány (23 százalék) kerül ki a 35-54 évesek generációjából.
"Egy nagy kulturális váltás tanúi vagyunk, az ország már másként néz televíziót (...) lényegében nincs szükség tévékészülékre" - mondta Seth MacFarlane, a Fox tévé rendkívül népszerű Family Guy című rajzfilmes vígjátékának alkotója.
Az átalakulás a régi televíziós és hirdetési axiómák átgondolására késztetik a hálózatokat. Jeff Zucker, az NBC Universal ügyvezetője elmondta, hogy az NBC.com oldalán az internetezők egy év alatt félmilliárd videót néztek meg. Szerinte ma az első számú kihívást az jelenti, hogy az analóg bevételeket át tudják konvertálni digitális bevételekké. A legtöbben ma még ugyanis ingyenes mozgóképes tartalmakat néznek.
A kutatás azt nem vizsgálta, hogy a felhasználók hány százaléka nézte meg kedvenc sorozatait illegális torrentek letöltésével.