Vilhelmina
12 °C
28 °C

A Nobel Alapítvány szakított a cenzúrát eltűrő tévével

2008.04.26. 12:55
Tavaly a kínai televízió cenzúrázta az elnök beszédét, ezt a ceremóniát sugárzó svéd TV4-nek nem kellett volna eltűrnie az alapítvány szerint. A TV4 azzal védekezik, hogy a kínaiak megszegték a szerződést.

Szerződést bontott a Nobel Alapítvány azzal a svéd tévécsatornával, amellyel megállapodása volt a Nobel-díjátadó ceremónia sugárzására, mert a csatorna közvetítését átvevő kínai televízió cenzúrázta az alapítvány elnökének tavalyi beszédét.

"A cenzúra nem fér össze az értékrendünkkel. Nem tudjuk elfogadni" - idézték a pénteki svéd napilapok Michael Sohlman, a Nobel Alapítvány igazgatójának szavait. A Nobel Media TV4-gyel kötött szerződése kizárta a cenzúra lehetőségét, mondta az igazgató.

A TV4 illetékesei azzal védekeztek, hogy az esemény közvetítésének kínai sugárzását elnyert Kínai Központi Televízió és Sanghaji Média Csoport megszegték a velük kötött megállapodást.

A televízió saját honlapján is bejelentette, hogy a Nobel Média a cenzúra miatt érvénytelennek nyilvánította a TV4 csatornával kötött szerződését, ugyanakkor közölte, hogy a TV4 nem osztja a Nobel Média véleményét arról, hogy a történtek alapul szolgálhatnak a szerződésbontásra.

A Nobel Alapítványt Alfred Nobel 1895. november 27-én kelt végrendelete alapján hozták létre. Az Alapítvány évente dönt a szakmai díjak és a békedíj odaítéléséről. A tavalyi, 107. díjátadó ceremóniára a szokás szerint Nobel halálának évfordulóján, december 10-én került sor.