Knorr-villámpác

2000.10.31. 10:53
Nőket használni a reklámokban jó, amiért férfiakat is, mert ugye az áruk többségét nők, illetve férfiak vásárolják meg. Bár mondjuk kutyákat is használnak a reklámokban, pedig a kutyák nem vesznek semmit, de ez csak egy tudatos vakvágány, hogy szórakoztatóbb legyen az írás. Számomra.
Nem mindegy azonban, hogyan használjuk a nőket / na jó, férfiakat, de azokat nem szokták úgy használni/, mert rólunk, vagy az általunk képviselt cégről könnyen elterjedhet, hogy hímsoviniszta, szexista, bunkó, ami más országokban esetleg árthat az üzletnek, és ötven év múlva már talán itt is, úgyhogy nem árt felkészülni rá.

Klasszikus példája a hipertahó reklámnak a jó fekvésű telkek szlogennel ellátott óriásplakát volt, amelyen egy kvázi meztelen nőn sorakoztak a telkek, az utca népének nem kis örömére.

A Knorr reklámja némileg kifinomultabban tapló. Napozó nőket látunk, akik aztán egy másodperc alatt készítik el uraiknak a csirkét a villámpác segítségével, miközben többször láthatjuk a csirke/nő párhuzam fényesen csillogó bizonyítékait, úgyismint napolaj/villámpác. A férfiak eközben egy asztalnál töltik az időt, és még meg is jegyzik, hogy biztos étteremből hozatták /ezek, gondolom, így kell mondani/ a kaját, mert egész nap a napon pácolódtak.

Nos ez egy szép és tudatos bunkóság, színesen és színvonalasan kivitelezve, akkor is bunkóság bizony, ha a vásárlók, köztük nők egyelőre találónak gondolják, esetleg viccesnek. Sajnos.