A The New York Times Company 335 ezer dolláros mínuszt könyvelt el, ekkora visszaesésre a cég és talán az egész amerikai nyomtatott sajtó történetében nem volt még példa. A veszteség különösen annak fényében megdöbbentő, hogy az újságnak az egy évvel ezelőtti hasonló időszakban 23,9 millió dolláros pozitív eredménye volt.
A cég részvényei utáni nyereség nulla volt, szemben az elemzők által jósolt 14 centtel és a tavalyi első negyedév 17 centes profit után. A vállalat legfőbb bevételi forrásából, a nyomtatott és online hirdetésekből 10,6 százalékkal kevesebb pénz folyt be. Ilyen zuhanásra emberemlékezet óta nem volt példa, írta az újság pénteken.
A reklámpiac és a nyomtatott sajtó a lap szerint kettős nyomás alatt van. A romló gazdasági mutatók mellett az a hosszabb távú jelenség is sújtja, hogy az olvasók és a hirdetők az internet felé fordulnak.
A rossz eredményt a médiacsoport legfőbb sajtótermékei produkálták: a New York Times mellett a Boston Globe, az International Herald Tribune, továbbá néhány regionális újság.
Az eredmény a stratégiaváltást sürgető meghatározó részvényesek elégedetlenségét váltotta ki. A Harbinger Capital Partners és Firebrand Partners fedezeti alapok, amelyek idén vásároltak jelentős csomagot a cégben, eszközeladásokat és az internetes tevékenységbe történő agresszív beruházást követelnek.
Ugyancsak pénteken számolt be a Washington Post arról, hogy a Google kaliforniai internetes vállalat az egy évvel ezelőttihez képest 30 százalékos bevételnövekedést ért el az első negyedévben, profitja 1,31 milliárd dollár volt.