Erzsébet
1 °C
4 °C

Az internet hamarosan megöli a tévét?

2008.04.10. 07:41
Angliában az online hirdetés nemsokára átveszi a vezető szerepet a reklámpiacon megtörve az eddig élen járó televíziós hirdetések dominanciáját, ha a növekedés a mostani mértékben halad tovább. A tendencia Magyrországon is hasonló, az internetes hirdetések száma látványos növekedést mutat.

Már nem sok van hátra ahhoz, hogy az internet a legjövedelmezőbb médiummá nője ki magát Angliában. Három év alatt több mint 600 milliárd forinttal nőtt a Nagy-Britanniában internetes reklámokra költött összeg - az Internet Advertising Bureau (IAB), a PricewaterhouseCoopers és a World Advertising Research Center felmérései szerint.

2007-ben az internetes hirdetések az összes hirdetés 15,3 százalékát tették ki, Angliában csaknem 900 milliárd forint értékben költöttek online hirdetésekre - írja a Variety. Az IAB vezetője, Guy Phillipson az újságnak azt nyilatkozta, mióta növekszik a szélessávú hozzáféréssel rendelkezők száma, azóta a felhasználók sokkal több időt töltenek a honlapokon, és a kilátásuk annyira rózsás, hogy a 2009-re az internetes hirdetések dominanciájára számítanak Angliában.

Az olyan televíziózáshoz hasonló élmények online lehetővé tétele, mint a BBC iPlayere vagy a Channel 4 on-demand szolgáltatása, a 40D nagy szerepet játszott abban, hogy az embereket a netre csábítsák tévézni, filmeket vagy videókat nézni a TV helyett.

A közösségi site-ok, mint a Myspace, a Bebo vagy a Facebook is nagy, és egyre növekvő szeletet szakítanak a reklámtortából azzal, hogy egyre többen használják őket. A PricewaterhouseCooper részéről nyilatkozó szakember szerint az internet még mindig egy erőteljesen növekedő üzletág, és a növekedés még sokáig nem fog megállni.

Magyar vonatkozás

Tavaly Magyarországon az összes reklámbevétel 10,7 milliárd forinttal nőtt, a bővülés 400 millió forinttal haladja meg a 2006. évit - derül ki a Magyar Reklámszövetség kedden sajtótájékoztatón ismertetett becsléséből. A hazai reklámköltések egy év alatt 176,3 milliárd forintról 187 milliárd forintra növekedtek. Abszolút értékben a rádión és a mozin kívül minden más területen nőttek a reklámköltések. A leglátványosabb növekedést az internet érte el, 44,43 százalékkal 14 milliárd forintra bővülve.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?