Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMAz Egyesült Államokban viszont most változni látszik a hirdetési piac - legalábbis ebben reménykednek az idősebbeknek szánt médiumok vezetői. Kutatások szerint az 50 évnél idősebbek az Egyesült Államok magántőkéjének 70 százaléka felett rendelkeznek, és a fogyasztás 40 százalékát adják, míg a hirdetések csupán tíz százaléka szól célzottan hozzájuk.
Öregedő társadalom: több az idősebb fogyasztó
Az 50 felettiek fontosságára legutóbb Leslie Moonves, a CBS televízió elnöke hívta fel a figyelmet. A CBS rendkívüli bevételnövekedésre számít 2004-ben; várakozásait arra alapozza, hogy nézettsége riválisával, az NBC-vel szemben a "felértékelődő" idősebb korosztályban magasabb - adta hírül az AdAge.com reklámportál.
"A 18-49-es grafikonokat félre kell tenni", mondta Moonves, arra hivatkozva, hogy a Nielsen Media Research felmérése szerint a 18-49 évesek jelentős része anyagilag függ szüleitől, együtt is él velük, így a lakossági költéseket az idősebbek határozzák meg. Moonves azt is megemlítette, hogy az amerikai társadalom - az európaiakhoz hasonlóan - öregszik, így az idősebbek egyre nagyobb tömeget jelentenek.
Magyarországon a 18-49 évesek elérésének egyik legfontosabb felülete az RTL Klub: a csatorna legnépszerűbb programjai (Való világ, Barátok közt) erre a korosztályra koncentrálnak. Mint az RTL Klub-tól megtudtuk, ma Magyarországon ilyen irányú változás egyáltalán nem érezhető. "A bázis továbbra is a 18-49 éves korosztály a hirdetők számára. Ha nem ameriakai példát vennénk, hanem a világ más területeire, például Ázsiára figyelnénk, ott az irány éppen ellentétes lenne és jóval fiatalabb korcsoport kerülne a fókuszba" - válaszolta a csatorna az Index kérdésére.