Szex a lavórban

2001.02.27. 15:23
A fehérneműk, tamponok, betétek és egyéb, lényegüknél fogva rejtőzködő termékek mindinkább előmerészkednek az intimitás titkos hajlataiból és immár nyilvánosan hódítanak. Természetesen az efféle árucikkek reklámjáról van szó, amikor is kínosan ügyelni kell az ízléstelenség elkerülésére, de a feladat mégsem tűnik oly nehéznek. Vagy mégis? A 80-as évek reklámstílusa (Centrum, Skála, Flórián stb.) újra él! Az irányzatnak új követői akadtak, akik nem kímélik az utcaképet.
Egyvalamivel még érthetőbbé tehették volna a plakátot
Hogy miből jöttem rá, hogy a Sloggi-reklám egy bugyit hirdet, nem tudom már. Fogalmam sem volt, hogy kinek, esetleg nekem szánták-e az üzenetet. Három bombázó hátulnézetben lehajol, és fejjel lefelé vigyorog a közönségre. Aztán lassacskán kiderült, az üzenet veleje meglepetés: nőknek szól.

Persze, hallom a farzsebből való, szétült bölcsességet: a női vásárlók kegyeibe a férfiközönségen át vezet az út. Ők maguk akarják így: lelkük legmélyén másra sem vágynak, mint hogy bugyiban behajoljanak a Férfi előtt, s vihogjanak, miközben kék az ég és zöld a fű. Csakhogy ezt eddig gátlásaik meg az egyszerű kis lelkük miatt maguknak sem merték bevallani. Most akkor felveszik a Sloggit, és frissek lesznek, fiatalosak és formásak, övék a világ, trallala, trallala, fityfiritty.

A jelek szerint a rafinált reklámszakemberek tényleg úgy gondolják, hogy ez ilyen egyszerű. Az ,,erotikusra", ,,fiatalosra" és ,,tökjóra" vett - egyébként fantáziátlan és igénytelen (,,lekapjuk a csajt, érted, az öt perc, mögérakjuk a felhőt azt' kész a cucc") - képet csak rövid és szájbarágó feliratokkal kell kiegészíteni, hogy mint egy jó magaviseletű tamponreklám ígéretét, a gyengébb nem is megértse.

Mint akinek a buta fejében csak későn esett le a tantusz, megjegyezném, hogy egyvalamivel még érthetőbbé tehették volna a plakátot. Kéne bele egy jó nagy répa, szivar, biliárddákó, vagy valami más hengeres, hosszúkás tárgy - az alkotó fantázia képviseletében.