További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A mobilszolgáltatók és a fapados légitársaságok csörtéi után újabb reklámháború dúl, ezúttal kicsit csendesebben, hiszen nincsenek nagy költségvetésű filmek vagy éppen óriásplakátok, csak pár puritán hirdetés, amelyekben saját csatornáin egymásnak üzenget a Sport1, illetve az RTL Klub-közeli új, magyar sportcsatorna, a Sport Klub.
A konfliktust a Sport Klub reklámjának egyetlen mondata robbantotta ki. "Még több futball: csak a Sport Klub sugározza majd a spanyol bajnok Barcelona, az Arsenal és a Liverpool összes bajnoki mérkőzését és valamennyi összecsapását a Bajnokok Ligájából" - állította az adó RTL Klubon is vetített reklámjában. Erre válaszul készítette a Sport1 azt, a vizuális világában leginkább egy képújságra emlékeztető hirdetést, amiben a megfelelő hangsúlyozás végett dőlt betűvel szedték az "élőben" szót, miszerint csakis ők adják élőben a felsorolt klubcsapatok összes mérkőzését.
De mi akkor az igazság?
Klubcsapatok és ismétlés
"Az angol bajnokság összes mérkőzésének, illetve az Arsenal, a Liverpool és a Barcelona összes meccsének magyarországi jogai a Sport Tv-nél vannak, csak mi közvetíthetjük élőben a csapatok mérkőzéseit" - erősítette meg kérdésünkre Horvát János, a Sport1 és Sport2 csatornákat működtető cég elnöke, aki hangsúlyozta, hogy konkurensük csak a fociklubok saját tévécsatornáival kötött szerződéseket, így legkorábban csak a meccs után huszonnégy órával adhatják le az adást, vagyis az első ismétlés joga is a Sport1-é.
Horvát János hangsúlyozta, hogy azért volt szükség az ellenreklámra, mert sok néző érdeklődött náluk, illetve a kábelszolgáltatóknál, akik azt hitték, hogy a legfontosabb futballbajnokságok csatornát váltottak. Ennek ellenére Horvát szerint nincs élet-halál harc a két csatorna között, mivel "a Sport1 egy régi csatorna új műsorral, míg a Sport Klub egy új adó régi műsorokkal".
Igenis konkurens
"Igaz, hogy a Sport Klub jelenlegi műsorkínálatában több éves sportesemények is szerepelnek, ennek ellenére a Sport Klub nem egy nosztalgia sportcsatorna" - tromfolt Kökény Tamás, a Sport Klubot üzemeltető IKO Kft ügyvezetője. Kökény ugyan elismerte, hogy nem élőben adják a reklámban szereplő klubcsapatok meccseit, de szerint szó sincs tudatos félrevezetésről.
Kökény Tamás szerint egyébként igenis konkurense egymásnak a két adó, és a Sport1 és a Sport2 előnye csupán addig tart, amíg a Sport Klub meg nem szerzi egy fontosabb bajnokság közvetítési jogait.
Információink szerint a két csatorna már több amerikaisport-bajnokság megszerzéséért megküzdött, és eddig mindig a Sport1 kapta meg végül a jogokat, de hátra van még több fontosabb bajnokság, így például a spanyol futballbajnokság több éves közvetítési jogainak tárgyalása.
Piaci pletykák
A Sport Klubot év elején indította az RTL Klubhoz közel álló IKO Kft, amely többek közt a Cool és a Film+ csatornákat is működteti. Iparági híresztelések szerint a sportcsatornák küzdelme mögött a két nagy távközlési cég, a T-Com és a UPC küzdelme áll, a két társaság az utóbbi években egyre erőteljesebben terjeszkedik a tartalomszolgáltatásban. A UPC anyavállalata évekig birtokolta a Tv2-t is üzemeltető SBS Broadcasting részvényeinek jelentős részét, és még most is van tulajdonrésze a cégben, a T-Com pedig a kezdetektől rendelkezik tulajdonrésszel az IKO Kft-t írányító RTL Klubban.
A híreszteléseket erősíti, hogy a Sport Klub jelenleg még csak a kisebb kábelszolgáltatók és a T-Kábel hálózatain elérhető, a UPC rendszerében viszont nem fogható. Bonyolítja azonban a helyzetet, hogy a Sport1 reklámidejét is az RTL Klub tulajdonában álló R-Time elnevezésű ügynökség árusítja, így tulajdonképpen a két konkurens ugyanannak a cégnek (is) termeli a profitot.