Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A szilveszter éjjelt ezúttal a Tv2 nyerte, legalábbis ami a hirdetők számára fontos 18 és 49 év közötti korcsoportot illeti, ahol a 2007-es év utolsó napjának hajrájában az éppen tévé előtt ülők 31,8 százaléka kapcsolt a csatornára, míg a konkurens RTL Klubot csupán 28,9 százalék.
Este nyolctól az MTV-re kapcsoltunk
A teljes lakosság körében már közel sem ilyen egyértelmű a Tv2 sikere, hiszen este nyolctól fél tízig, vagyis a klasszikus főműsoridőben a közszolgálati televízió nyert az Önök kérték élő változatával. A műsort 1 millió 532 ezren látták az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján, míg a Mi kérünk elnézést című kabaréra csak 1 millió 302 ezren voltak kíváncsiak a Tv2-n.
A nap legnézettebb adása egyébként az este tizenegy után kezdődő Sas Kabaré lett, amit 1 millió 979 ezren láttak a Tv2-n, míg a második helyre az RTL Klub fél hetes Híradója futott be a maga 1 millió 756 ezer nézőjével. A harmadik az Irigy Hónaljmirigy (1 millió 608 ezer néző), míg az ötödik az MTV-n futó Önök kérték lett.
A 18 és 49 év közötti korosztály szilveszter este nagyrészt a tévétől távol próbált lerészegedni, amit mi sem mutat jobban, minthogy ebben a korcsoportban a nap legnézettebb programjai a Sas Kabaré és az Irigy Hónaljmirigy show viszonylag magas közönségaránnyal (41,6 százalék és 40,4 százalék) viszonylag alacsony nézettséget produkáltak. (A korcsoport 16,4 és 15,7 százaléka nézte ezeket a programokat). Vagyis kevesen ültek le a fiatalabbak közül a tévé elé, de azok nagyrészt a Tv2-t nézték.
Megérte?
Mindez egyébként megkérdőjelezi a Tv2 sikerének értékét is, hiszen karácsonykor a most a nézettségi lista élén álló műsor program a nézőszám alapján például csak a hatodik lett volna. A győzelemhez más napokon körülbelül kétszázezer nézővel többre van szüksége általában ebben a korcsportban is a tévéadóknak.
Pedig a Tv2 a szilveszteri siker érdekében sokat költött, saját gyártású műsorokkal tömte tele az egész főműsoridőt, míg az RTL Klub csak pár lejárt szavatosságú vígjátékkal készült az év utolsó éjszakájára. A Tv2 befektetése minden bizonnyal nem térült meg, legalábbis ha csak a reklámbevételeket nézzük, azonban nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy az ünnepi programok nagyban meghatározzák egy csatorna arculatát, ezt pedig nehéz egyetlen gyors számítással forintokra váltani.