Jól kezdett a Tv2 új jeges esztrádműsora, a Sztárok a jégen. A pénteki premiert a 18 és 49 év közötti korosztály éppen tévé előtt ülő tagjainak 37,5 százaléka nézte, míg a konkurens RTL Klubon sugárzott Mátrixra csak 24 százalék volt kíváncsi. A kiugró nézettség minden bizonnyal a nagy reklámkampánynak és bulvárhírverésnek szól, hiszen a jégtáncműsort megelőző idősávban még az RTL Klub vezetett: A Jóban-rosszbant és a Sas-kabaré szilveszteri adásának ismétlését is megverte az ellenük küldött Fókusz és Barátok közt.
A teljes lakosságot nézve még hangosabb volt a Tv2 sikere, hiszen az éppen tévé előtt ülők 42 százaléka a jégshow-t választotta, míg Keanu Reeves sci-fijére csak 16,4 százalék kapcsolt. Ez annyit tesz, hogy míg a Sztárok a jégent 1 552 443 látták, addig a Mátrixot mindössze csak 624 560-an az AGb Nielsen elektronikus nézettségmérő rendszeréből származó adatok szerint.
Vágó azért lenyomta
A szombati adás azonban már nem sikerült olyan jól a Tv2-nek. A fél nyolctól háromnegyed kilencig tartó jégshow már csak 23,4 százalékos közönségarányt ért el, ami aznap este 1 186 250 nézőre volt elég, míg az RTL Klubon a Szombati esti láz és a Legyen Ön is milliomos rövid házassága az éppen tévé előtt ülők 41,9 százalékát, 2 119 506 embert érdekelt. A reklámozóknak oly kedves 18 és 49 év közötti korcsoportban a Sztárok a jégen 21 százalékos, míg a Legyen Ön is milliomos 38,6 százalékos közönségarányt hozott a csatornáknak.
A pénteki sikerből és a szombati kudarcból egyelőre még nehéz hosszú távú következtetéseket levonni. Egyrészt az első adás magas nézettsége pusztán az intenzív reklámkampány eredménye is lehet, és előfordulhat, hogy az embereknek egyszerűen nem tetszik a jégtáncshow, és ezentúl nem fogják nézni, de a szombati bukás erre még nem bizonyíték, hiszen a 2006-os év legnagyobb tévés sikere tért vissza, ráadásul a népszerű Legyen Ön is milliomos díszletei közt. Ilyen műsorral pedig az RTL Klub nem készülhet minden héten, így a Sztárok a jégen sikere vagy sikertelensége igazán a jövő héten fog eldőlni.