Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA Sztárok a jégen péntek esténként nem túl népszerű a hirdetőknek igazán számító 18 és 49 év közötti korosztály körében, az idősebbek még úgy, ahogy érdeklődnek Csollány Szilveszter, Nagy Feró és persze Bódi Sylvi kűrjei után, de a pénzt a reklámozók ugyebár nem a nyugdíjasok után fizetik. Szombaton viszont az RTL gyengesége miatt hasít a jégtáncshow.
Pénteken nem ment túl jól
Múlt hét pénteken például a Túszjátszma című amerikai thrillert 1 268 691-an látták az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján, míg a Sztárok a jégenre pedig 1 258 916-an voltak kíváncsiak. A különbség elhanyagolható, jóval a statisztikai hibahatáron belül van, vagyis a valóságban a sorrend akkor fordított is lehet.
A 18 és 49 év közöttiek közt viszont ennél már nagyobb volt az RTL Klub és Bruce Willis előnye, hiszen a jégtáncrevüt 402 371-en, az akciófilmet pedig 758 835-an látták.
A szombat viszont a Tv2 jégtáncos sztárjaié, mivel a nézők még mindig elkerülik a Betty, a csúnya lány amerikai átiratát, ami nálunk Cimlapsztori néven fut az RTL Klubon. A Sztárok a jégent szombaton 1 441 306-an látták, míg a vele szembe küldött Címlapsztorit csak 766 815-an. Ráadásul a jégtáncműsor előnye a 18 és 49 év közötti korosztályban sem tűnt el teljesen, hiszen a Tv2-t 450 666-an, az RTL Klubot pedig 389 904-en választották szombat este fél nyolctól.
Már csak egy marad
A Címlapsztori gyengesége tehát jól jön a Tv2-nek, amely információink szerint hamar meg akar szabadulni az olcsó filmek ellen is rendre vereséget szenvedő péntek esti jégtáncshow-tól, így a most pénteki adás után már csak hetente egyszer, szombatonként fog majd jelentkezni a műsor.
A Sztárok a jégen a hasonló, külföldi műsorok példáit követve azért jelentkezett két egymást követő napon, hogy ezzel is maximalizálják az sms-bevételt, és jól időzíthető témákat adjanak a bulvársajtónak, ezzel is növelve a nézettséget. Az Index információi szerint a pénteki adás túl költséges, főleg ahhoz képest, hogy a konkurencia viszonylag olcsó műsorral, filmekkel veri meg a Tv2 egyik legdrágább produkcióját.
A Tv2 a programváltozást kérdésünkre azzal indokolta, hogy túl kevés páros marad a műsor végén versenyben, velük már nem tudták volna megtölteni a pénteki műsoridőt.
"Az eredeti tervek szerint is csak hetente egyszer sugároztuk volna a Sztárok a jégent az utolsó fordulókban" - mondta el kérdésünkre Rényi Ádám, a Tv2 pr-csoportvezetője.