További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Usztics Mátyás |
A Poénbomba cím - ezen azért agyalhatott volna pirinyót a kreatív csapat, hacsak nem a műsorvezető követelte, hogy legyen benne valamilyen fegyver neve - fantáziátlanságával egy valóban kevés újítást kínáló műsorra utal, amely viszont nem is akar többnek látszani annál, ami. Az egyszerű, atyafias humort művelő konkurensek: a több kritikust az őrületbe vagy a szerzeteséletbe kergető Bruhaha (m1) meg az alulmúlhatatlanul ostoba, trágyaszaggal hívogató Csíííz (RTL Klub) mellett a Poénbomba kellemes csalódás; fél füllel hallgatva vagy porszívózás közben nézve is jópofa produkció. Ha mindehhez hozzáadjuk, hogy a tv2-n, a viccfronton elődje az a Citrom volt, amelyre az Országimázs Központ manapság simán megadhatná a megsemmisítési engedélyt, akkor további jóindulat önti el a minőségellenőr kicsi szívét.
Mérsékelt költségvetésű műsor: jelentős részét teszik ki a külföldi reklámok, amelyek többnyire tényleg érdekesek vagy mulatságosak. Emellett egyéb ún. bejátszások is helyet kapnak. Ezek nyilván olcsón beszerezhetők, roppant mennyiségből lehet válogatni, és ami még fontosabb: ha valamelyik mégis vacak, az nem vet árnyékot az adás maradékára. A következő komponens a klasszikus bohózat, népünk ismert komikusainak előadásában. Ezt a mű-alfajt lehet nem szeretni; teljesen érthető, ha a Szeszélyes Évszakok szörnyű emlékeinek hatására ilyenkor visszük ki a szemetet. Aki szereti, az meg valószínűleg szívesen nézi az itt bemutatottakat is; ha a színvonal később nem esik jelentősen, akkor enyhíthető lehet a Tahi Tóth László és Forgách Gábor okozta fájdalom.
Usztics Mátyás egymaga viszi a közönség előtt forgatott részeket. Kihívás; veszélyes, könnyen elbukható feladat. Nem rugaszkodhat el a bohózatok és az utószinkronizált jelenetek ökrösszekerétől, mert az disszonáns lenne; de nem is lehet annyira földhözragadt, hiszen akkor érdektelenné válik. A parádés kocsis munkaköre: nem a filozófiakönyvek lapjait pödörgeti, hanem a bajszát; teszi a dolgát és közben szórakoztat. A másokat abajgató showmannel, a bugyuta vetélkedőket vezető Schnájdig Palkókkal ellentétben neki egyedül, pusztán személyével kell lekötnie a közönséget, ami a stúdióba csődített droidok esetében könnyen megy, de a tévénézők már nehezebb célpontok. Szerencsére Usztics kitűnően tud mesélni. Vicceket pufogtatni olcsó és szégyenletes eljárás, ám ezek anekdoták, apró történetek - még ha némelyik csak egy viccre feltekert vattacukor is.
Az az alaposan elsajátított joviális sztorizgatás, amit itt Karády őrmester előad, talán a neki legjobban álló maskara; legalábbis az egyenruhánál mindenképp jobb. Igaz, a nézők megszólítgatása, a velük való mesterkélt és negédes összekacsintás itt-ott alábukik a rózsagyörgyi iszapba, s az adomák alá kevert MIDI-zene is a céllövöldék harsány művilágát idézi. Mégis: Usztics ezúttal olyasvalamibe csöppent, ami nemcsak vidáman vállalható az ő eddigi életrajzában, de lehetőséget adhat arra is, hogy törvényesebben, vagyis őszintébben, testhez állóbb szerepben találja meg a megbecsülést, amit mundérban nem sikerült kivívnia. Ha minden jól megy, remek mesemondó öregember válhat belőle egyszer, és az már a magyar nép szívéhez vezető autópálya.