Ice Cube nyerte a népszavazást
Hiába ment el szavazni a választópolgárok fele, miután hármat ikszeltek inkább hazamentek akciófilmet nézni. A választási műsorok nézettsége ugyanis meg sem közelítette vasárnap este vetítette akciófilmek népszerűségét. Az este nyertese a Vas című amerikai akciófilm főszerepben Ice Cube-bal és a motorokkal. Az RTL Klubon vetített akciófilmet 1 millió 216 ezren látták az AGB Nielsen statisztikai adatai alapján, de a Tv2.n sugárzott Seraphim Falls - A múlt szökevénye című westernt is 1 millió 83 ezren látták, miközben az m1-en sugárzott választási műsorra csak 919 ezren voltak kíváncsiak.
Este nyolc és fél kilenc között az m1 választási műsora kicsit megerősödött, 20,3 százalékos közönségarányt ért el a teljes lakosság körében, miközben a Tv2 21,3 százalékot, míg az RTL Klub 25,3 százalékot teljesített. Sőt az m1 a szavazatszámlálás hajrájában megelőzte a Tv2-t is, fél tíz után ugyanis 19,2 százalékos közönségarányt ért el, míg a Tv2 filmje csak 18,6 százalékot.
A nap legnézettebb hírműsora egyébként az RTL klub este nyolc órás népszavazási rövidhírei voltak, amiket 1 millió 705 ezren láttak, míg a második a Tények lett a maga 1 millió 618 ezer nézőjével, pedig a hírműsort még a kampánycsend ideje alatt sugározta a Tv2.
A 18 és 49 év közöttiek körében még csúnyábban elszerepelt a népszavazás, hiszen az m1 műsorát csupán a korcsoport éppen tévé előtt ülő tagjainak 11,5 százaléka nézte, míg a Vas című akciófilm közönségaránya 35,2 százalék volt. Ráadásul ebben a korosztályban az m1 meg sem közelítette a Tv2-t, fél tíz után például a választási műsor közönségaránya 9,5 százalék volt, míg a westerné 18.
Kis adókkal együtt sem
A kis csatornákkal együtt sem áll jobban a népszavazás ügye. Az ATV-n átlagosan 81 ezren nézték a népszavazás végeredményeire váró műsort, míg a Duna Televízión 42 ezren kísérték végig a választási körkapcsolást. A Hír Tv nézettségét a csatorna kérésére nem publikálja az AGB Nielsen, de információink szerint a hírcsatorna átlagnézettsége különleges események alatt sem haladja meg a 120 ezret. A kis adókon tehát legfeljebb 240 ezren nézték a választási műsorokat, a nagy adag jóindulattal is csak körülbelül 1 millió 120 ezres össznézettség sem haladja meg azonban az RTL Klub filmjének nézettségét.