Először zárt nyereséges évet a Viasat3

2007.02.19. 19:30
A kábelcsatorna két éve még milliárdos veszteséget termelt, 2006-ot már szerény nyereséggel zárta. Idén egy rakás új, saját gyártású műsorral készülnek.

A Viasat3 televíziós csatornát üzemeltető Viasat Hungária Zrt. tavaly először zárta nyereséggel az évet, miközben árbevétele egy év alatt 30 százalékkal 117 millió svéd koronára (mintegy 3,35 milliárd forintra) emelkedett.

A svéd Modern Times Group vállalatcsoporthoz tartozó Viasat3 múlt évi üzemi szintű nyeresége 3 százalékkal a terv felett, 4 millió korona, azaz több mint 120 millió forint volt, míg az előző, a 2005. évben még 16 millió svéd korona veszteséget könyvelt el.

Csak a negyedik negyedévben az árbevétel elérte a 38 millió svéd koronát, azaz a 1,04 milliárd forintot.

Kocsis Attila, a Viasat3 vezérigazgatója hangsúlyozta: az eredmény "a Viasat3 üzleti modelljének helyességét bizonyítja a nézői és a hirdetői piacokon egyaránt. Az országos földi sugárzású adók nézettsége folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, az ezen kívüli, kábeles piacon a csatornabőség tovább fokozódik, és megjelentek egy új, digitális televíziós világ első képviselői is. Ebben a piaci helyzetben a Viasat3 olyan stratégiai pozíciókat szerzett, amellyel a következő évek változásainak fő haszonélvezője lehet."

A tavalyi negyedik negyedévben a top 100 hirdető közül többen voltak jelen a Viasat3-on, mint bármelyik másik televíziós csatornán. A Viasat3 az összes, reklámot is sugárzó kereskedelmi csatornát tekintve 7,5 százalékos nézettségi arányt ért el a 18-49 éves nézők körében a negyedik negyedévben.

Az Index információi szerint a Modern Times Group visszaforgatja a nyereséget, és új beruházásokra is kész, így idén a Viasat3 sok új, saját gyártású műsorral jelentkezik majd.