Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A Westel akkor a bejelentéssel egy időben új reklámkampányba kezdett, amelynek tévészpotjaiban a Vodafone hirdetéseinek szereplőire hasonlító karakterek mondták el, hogy megbánták, amiért hittek a konkurens távközlési cég reklámjainak. A Vodafone szerint viszont ez a reklám több ponton is megsérti a versenytörvényt, ezért a mobilcég bejelentést tett a Gazdasági Versenyhivatalnál, sőt a Fővárosi Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél is. Emellett az Index információi szerint a Vodafone jó hírnév megsértése miatt polgári pert indított a Westel ellen a Fővárosi Bíróságon.
Multik egymás közt
Az Index kérdésére a Fővárosi Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél megerősítették, hogy foglalkoznak a Vodafone beadványával, mivel felmerülhet a gyanú, hogy a Westel reklámparódiája megsértette a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény azon bekezdését, amely tiltja a konkurens cég jó hírnevének megsértését. Ha a hivatal esetleg törvénysértést állapítana meg, akkor felszólíthatja a Westelt a reklámkampány beszűntetésére, sőt indokolt esetben akár bírságot is kiszabhat.
Gönczöl Tünde, a Versenyhivatal infokommunikációs irodájának vezetője ugyancsak megerősítette az Index értesülését, és elmondta, hogy már foglalkoznak a Vodafone beadványával. A két konkurens bejelentését egymástól függetlenül, külön kezelik, és a Westel november elején érkezett panaszáról a törvényben előírt hatvan napos határidő előtt, már a napokban döntenek.
Gönczöl az esettel kapcsolatban megjegyezte, hogy addig nincs nagy baj, amíg a fogyasztók megtévesztésének vádjával csak a konkurens cégek tesznek egymás ellen bejelentést, hiszen sem a Westel, sem a Vodafone reklámjaival kapcsolatban nem érkezett fogyasztói panasz, ami arra utal, hogy vásárlók nem érzik becsapva magukat a hirdetések miatt.
Oldalvágás
Az Index értesülései szerint a Vodafone beadványai mellett a távközlési cég reklámjait készítő Grey Worldwide Hungary Kft.-nél továbbra is fontolgatják, hogy pert indítsanak a Westel hirdetéseit készítő Republic of Art ellen.
A Grey Worldwide azonban a reklám eszközével már válaszolt az őt parodizáló ügynökségnek, hiszen a Vodafone által támogatott Reklámzabálók éjszakáján "Vigyázat! Hamisítják!" feliratú képeslapokkal mondta el véleményét az ügyről. Gellért Emese, a Grey Worldwide Hungary vezető kreatívigazgatója az esettel kapcsolatban megjegyezte, hogy a képeslapokkal csak a Vodafone reklámok szerelmeseinek szerették volna megköszönni, hogy vevők az ötleteikre, ráadásul a reklámlapokat csak korlátozott számban adták ki, és a Vodafone tévéreklámjai vagy az óriásplakátok segítségével továbbra sem akarnak visszavágni konkurensüknek, hiszen a távközlési cég kommunikációs stratégiája változatlan.
Az Index az üggyel kapcsolatban megkereste a Westelt is, de a távközlési cég kommunikációs osztályán nem kívántak reagálni a Vodafone válaszlépéseire.
Felkai György, a Pannon GSM kommunikációs igazgatója az Indexnek elmondta: nem kívánják kommentálni a másik két szolgáltató háborúját; ők egy barátságos vállalat képét akarják megmutatni az ügyfeleiknek.