Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Mozi cikkek
A jövőre mozikba kerülő második részre már nem köt szerződést a Tricon élelmiszer- és gyorséttermi mogullal, kiderült ugyanis, hogy a Kentucky Fried Chickent, a Pizza Hutot és a Taco Bellt felölelő, vásárlói játékokat, gyűjtőakciókat, ajándéktárgyakat és tengernyi reklámfelületet biztosító médiabarter kissé túl lett méretezve. A kampányban szintén nagy erőket felvonultató PepsiCo illetékesei egyértelmű bukásként értékelték a több tízmillió dolláros üzletet.
A második részt így nagyjából önállóan promótálja majd az óvatosabbá váló Lucasfilm: eddig csupán egy 16 milliós dolláros üzlet köttetett köztük, valamint az élelmiszeripari cikkekben utazó General Mills és a PepsiCo tulajdonában lévő Frito Lay között.
Pókember - zabpelyhek közt, mobiltelefonnal
A Sony Pictures jövő évi bombája a legendás képregényfigura filmadaptációja, a Pókember lesz. A jellegzetes piros-kék pókruhát Tobey Maguire (Wonder Boys, Agyament Harry, Félelem és reszketés Las Vegasban) viseli majd a 139 millió dolláros produkcióban. A Sony nem aprózta el: a zsíros lakomába 40 millió dolláros üzlet keretében bevonta a Taco Bellt, a pelyheiről ismert Kellogg Co.-t, a DrPepper kultüdítőt és egy eddig ismeretlen édességgyárat.
A nassolnivaló mellett a telekombiznisz is kiveszi részét a Pókember körüli médiahájpból. Hírek szerint a filmművészetre oly érzékeny Nokia telefonjai a pókszabású film előzeteseiben is megjelennek explicite, csakúgy mint korábban a Mátrix vagy a Charlie angyalai esetében.
A meki és a burger
A filmipari marketing alappilléreként jegyzett McDonald's immár hagyományosnak nevezhető násza az évek óta súlyos gondokkal küszködő Disney-vel jövőre is folytatódik. A rajfilmstúdió 2002-re tervezett Lilo & Stitch című produkciójának a gyorsétteremlánc lesz a kizárólagos partnere.
A Burger Kingről egyelőre semmi biztosat nem tudni. Filmipari források úgy tudják, hogy az étteremlánc a Spielberg nevével fémjelzett Men In Black 2. felé orientálódik. (A Man In Black-ből adaptált rajzfilmsorozatnak korábban az itthon is ismert Wendy's volt a partnere.)
Matrix 2: telkó helyett luxusjárgányok
Bár ezer bőrt lehúztak róla, úgy tűnik, a multik kreatívjai még mindig nem unták meg a Mátrix-életérzést, no meg a mozi jellegzetes látványvilágát. 2002 másik nagy durranása a Wachowsky-fivérek kultfilmjének második része lesz, melyben mobiltelefon helyett ezúttal a General Motors előkelő Cadillacjei jelennek meg nagy erőkkel. A gyártó WarnerBros és a GM között létrejött megállapodás keretében az autógyár több millió dollár értékben szállít a speciálisan preparált Escalade és CTS típusú gépjárműveket a produkciónak. Ez utóbbit idén kezdik el gyártani és a film kampányával együtt tervezik piacra dobni.