Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMA több mint ötvenmillió példányszámban eladott Harry Potter-könyvsorozat (eddig négy jelent meg a tervezett hétből) első filmverzióját 3 672 moziban kezdték el vetíteni az Egyesült Államokban, Kanadában és Nagy Britanniában - a szigetországi verzió egyébként az eredeti könyvcímmel (Harry Potter and The Philosopher's Stone) fut.
A produkció költségvetése 125 millió dollár, melyet csak az Egyesült Államokban és Kanadában egy 40 milliós reklámbüdzsével támogattak. A film kizárólagos marketingpartnere - egy januárban kötött, 150 millió dollárról szóló szerződés alapján - az atlantai székhelyű Coca-Cola.
Dan Fellman, a filmet gyártó és forgalmazó Warner Bros. forgalmazási elnöke elmondta, hogy az exitpoll eredményei azt mutatják, hogy a mozilátogatók elégedettek a filmmel. A kutatásból az is kiderül, hogy nem csak gyerekek vagy a könyvet olvasók váltottak jegyet az első vetítésekre, hanem felnőttek és a regényt nem ismerők is.
A Warner természetesen nem áll meg a regényfolyam első fejezeténél. A hírek szerint a mostani film rendezője Chris Columbus (Mrs. Doubtfire, Reszkessetek betörők!) a napokban kezdi el forgatni a Harry Potter és a titkok kamrája című epizódot, melyben többek között Kenneth Branagh is szerepel.
Harry Potter és a bölcsek kövét december 13-án mutatja be Magyarországon az InterCom.