További Mozi cikkek
Miért van felemás zokni az őrangyalon? |
Viszont már a bevezető képsorok olcsó komputerjátékokat idéző unalmas képsora (doom az ideg- és elmések leszedálására) nyugtalanító a várt izgalmakra nézve. Rohadtul terjengős a felvezetés, mondhatni, szinte a film utolsó negyedéig tart, minduntalan elkalandozik a cselekmény, ami egy okkult thrillernél megöli a végkifejletet és elképesztően hígak a dialógusok. Tisztára, mint a spanyol csapat az EB-n. Felgöngyölíteni és uralni látszik a játékot félpályáig, de elmarad a gyors és hatékony támadás.
Dean Corso (Johnny Depp a kaméleon) az antikvár könyvek különleges és kegyetlen ügynöke megbizatást kap a gazdag könyvgyűjtő és ördögügyi docens Boris Balkantól (Frank Lagella) egy a Kilencedik kapu című sátánidéző könyv evilágon létező három példányának összehasonlítására a New York-Liszabon-Párizs háromszögben. A könyvet egyébként, amelynek különösen a képi szegmensei érdekesek egy tizenhatodik századi szerző készítette és társszerzője maga Lucifer volt. Jelenlegi gazdái pedig titokzatos körülmények között szívódnak fel, vagy tettetnek el láb alól.
Az Ördögről semmivel többet nem tudunk meg, mint amit akkor tudtunk, mikor beléptünk a vetítőterembe |
Nem egy Rózsa neve az biztos. Tulajdonképpen arról van szó, hogy semmire nincs megfejtés, ott ülünk hülyén nézve és az Ördögről semmivel többet nem tudunk meg, mint amit akkor tudtunk, mikor beléptünk a vetítőterembe. Talán a sznob amerikaiak szemüvegviseleti szokásairól és a minibár rejtelmeiről valamivel többet.
134 perc, 1999
Rendezte: Roman Polanski
Szereplő(k):
Johnny Depp (Dean Corso)
Frank Langella (Boris Balkan)
Lena Olin (Liana Telfer)
Emmanuelle Seigner (a lány)
Barbara Jefford (Baroness Kessler)
José Lopez Rodero (Pablo és Pedro Ceniza)
James Russo (Bernie)