
Weiler Péter képzőművész munkássága és portfóliója mesterséges intelligenciával fűszerezve.
MEGVESZEM![]() |
153 perces intenzív pillanatsor Ebül szerzett jószág, ebül vész el |
Mindhárom családeposz önmagában is elég hajmeresztő lenne, ám mi egyszerre kapjuk arcunkba a mexikói rögvalóságot. Miután a párhuzamosan futó történetek szereplői a film első perceiben egymással vetekedve hágják át a tízparancsolat törvényeit, a legcsekélyebb kétségünk nem férhet ahhoz, hogy Inarritu nem a szappanoperák érzelmi és mentális szintjén tárja elénk a közép-amerikai sorsokat. A Tarantino Ponyvaregényéhez hasonlító, egymásba fonódó és egymásra válaszoló történetek elbeszélése az első kockától az utolsóig pergő és hatásos marad, így a film 153 perce végül egy intenzív tanulmányútnak tűnik.
Az olykor brutális, máskor zseniálisan adagolt humoros jelenetek hangulatáért a nagyszerű rendezés mellett az utolsó szögig megtervezett fényképezés (Rodrigo Pietro) és a remek színészi teljesítmény a felelős. A mexikói mozgóképet - a dél-amerikai teleregény-nagyhatalmakkal együtt - eddig a futószalagon gyártott televíziós tartalmakról ismertük, a Korcs szerelmek által most végre betekinthetést nyerhetünk a szirupos csókok és blőd flörtök mögötti valós világba. Ha minden igaz, a Buena Vista által gyártott filmet jövő januárban a Budapest Film mutatja be itthon.
Weiler Péter képzőművész munkássága és portfóliója mesterséges intelligenciával fűszerezve.
MEGVESZEM