Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMint a Variety beszámol róla, a feliratos filmek között az eddigi csúcstartó az Iron Monkey című hongkongi akciófilm volt, amelyet 2001-es újbóli bemutatásakor 1.225 moziban kezdtek játszani. A 2.000 vászon hatalmas ugrás a film amerikai forgalmazója, a Newmarket Films számára is: a cég 2001-es rekordja 58 vászon volt a Donnie Darkóval, majd tavaly nyáron a Whale Ridert 566 vásznon tudta elhelyezni.
A nem közönségfilmek bevett terítési stratégiája egyébként az, hogy előbb a nagyvárosokban, limitált számú moziban játsszák őket, és csak utána következik az országos premier, a február 25-én, hamvazószerdán debütáló Jézus-film disztribútora azonban azért nem követi ezt a gyakorlatot, mert a Passionre vélhetően nem Los Angelesben vagy New Yorkban, hanem a vallásos Délen, az ún. Bible Beltben lesznek a legtöbben kíváncsiak.
A nagy amerikai moziláncok közül még nem döntötte el mindegyik, játszani fogja-e a Passiont. Az egyik nagy cég például azért hezitál, mert attól tartanak, a hívő emberek túl véresnek fogják tartani a keresztre feszítés ábrázolását - a film körüli botrány viszont nem zavarja őket.
Az érdeklődés a hírek szerint mindenesetre nagy: sok egyházi csoport kollektív mozilátogatást tervez, és már most szeretné biztosítani a jegyeket. A The Passion of the Christ nem hivatalos és hivatalos marketingkampánya tehát jól működött: az antiszemita vádak, majd a Vatikán, sőt személyesen a pápa jóváhagyása ráirányította a figyelmet a 25 millió dolláros költségvetésű filmre, amelynek a website-ján egyébként a poszterektől kezdve az ajtóra akasztható függőkőn át képeslapig mindent vásárolhatnak a rajongók.