Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Mozi cikkek
A házilagos látványtuning és motorbuher bajnoka |
A japán hadügyminiszter elrablása körül bonyolódó történet felsorakoztatja az amerikai- és ázsiai akciófilmek minden kliséjét, hogy az unalomig ismert fordulatok túlhajtásával késztesse, vérmérséklettől függően, szolid mosolyra vagy jóleső röhögésre a nézőket. Az alkotók azonban nem elégszenek meg a paródia és a helyzetkomikum kínálta poénokkal, ezért a főszereplők verbális aktivitása az erre érzékenyebbeknél görcsös izomrángásokig fokozhatja az ellenállhatatlan röhögést.
Besson bohócvigyor nélkül parodizálja az újrahasznosítható gyorskultúrát |
A Taxi ugyan nem akarja a világ eddig ismeretlen mélységeit feltárni, és szinte vázlatnak tűnik a Leon, a profi vagy a Nikita árnyékában, mégsem válik üres klipeffektusokkal ügyeskedő b-szériás akcióvígjátékká. Mert a Luc Besson által csak forgatókönyvíróként és producerként jegyzett alkotás az egyes népekről bennünk élő torzképeket a tömegfilm által sugallt hamis világgal ötvözi, így zsíros rúzzsal húzott bohócvigyor nélkül parodizálja az eldobható, újrahasznosítható gyorskultúrát. Ez pedig épp elég ahhoz, hogy a moziban ülve még élvezzük a filmet: a hányinger - a taxi utasaihoz hasonlóan - legfeljebb a menet végén vesz erőt a kényesebb gyomrúakon.