Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMMegoldás pánik ellen, ha az ünnepekre hívatlan vendégek érkeznének
Mindenki szeret karácsonykor összegyűlni a családdal,
- jót dumálni,
- bulizni, röhögni,
- enni, inni,
- hupákolni,
kivéve azokat, akik ilyenkor a házigazda szerepét kénytelenek felvállalni. Az ezt megelőző szorongás, hipertónia és pánikolás leírhatatlan, főleg, ha a kis létszámú meghívott szintén meghív magával egy kis létszámú rokonságot, akik ettől felbátorodva szintén hoznak magukkal még pár rokont.
A reklám félelemre épít, de mégis mitől lehet félni karácsonykor, a legbékésebb ünnepen?
Valószínűleg a kreatívok is ezen kezdhettek el gondolkozni, hogy egy klisés karácsonyi film helyett viccesen és eltúlzóan elmesélhessék, mikor menti meg az embert az Argos a totális pusztulástól: egy márka a fogyasztó túléléséhez és boldogulásához kell hogy kapaszkodót adjon, különben eltűnik az észrevétlenségben.
Vendégek teszik tönkre az ünnep hangulatát
Képzeld el magad, ahogy „pároddal” idilli „fészketekben” „meghitt”, „szűk körű” családi „csipegetést” szerveztetek, de egy belső hang azt súgja, hogy valami nincs rendben.
Mert lehet, hogy a buli címe kiszivárgott a Moszkva téren, vagy éppen a rokonok hívták meg rokonaikat nagyvonalúan a „szerény” rendezvényre. Ebben a filmben ugyanis valóra válik a rémálmod: „szerény hajlékodat” lelkes rokonok százai rohamozzák meg loccsanó pezsgővel, rengeteg tejszínhabbal felöntött süteménnyel, rossz gyerekekkel, akiket vízipisztollyal és más kártékony eszközzel sújtott a balszerencse, agresszív nagynénikkel, nagybácsikkal, harmadunokaöccsökkel és egyéb, kibogozhatatlan rokoni szálakat taglaló verbális terroristákkal, és te csak nézel magad elé, ahogy reng a föld a tömeg közeledtével.
De te erős vagy. Hős vagy. Te vagy a helyzet egyetlen kulcsa. És rájössz a megoldásra: „Szükségünk lesz egy nagyobb tálra.”
(Borítókép: Argos Christmas Advert 2022 Extended Edition "They're coming. Be ready." / YouTube)