Már eleve fura a nyitó szituáció, hogy egy öreg faszi karácsonyra készülve éppen az égősorokat pakolja fel a nappaliban, miközben a kanapéról és a nappali egyéb pontjairól különböző háziállatok kísérik figyelemmel a tevékenységét.
- Kutya, disznó, lúd, egér meg egy szamár.
A férfi mobiljából karácsonyi dal szól, és a szám végén a férfi hangvezérléssel a létra tetejéről újrajátszatja a számot – végtelen ismétlésre állítva.
És itt kezdődnek a bajok.
Karácsonyi szamár
Mert oké, hogy a szamár valahogy bekerült a nappaliba, ez nyilván Ausztráliában sajátos karácsonyi szokás (nem az). Viszont a szamár ekkor gondol egyet, és a mobiltelefont lenyeli, majd kiszalad a házból, és világgá ered az éjszakába.
Eddig is teljesen logikus.
A szamárra a vaksötét országúton két fiatal srác akad rá, akik megállnak mellette, mire a szamár gyomrából megszólal a karácsonyi dal. A két srác egymásra néz, és már meg is van a nagy ötlet.
Innentől a film a totál abszurditásig kijátssza az éneklő szamár ötletét, hogy a végén egy nem teljesen világos fordulattal az állat visszatérjen rég nem látott gazdájához – egy kis ajándékzacskóval a szájában. A végén lévő összegző szlogent tulajdonképpen jobb, ha le sem fordítom, annyira értelmetlen az egész történettel együtt.
De végül is kellett egy karácsonyi reklámfilm, megcsinálták, megvan, és értelme nem sok, de legalább vicces.
Ha megnézné a Toyota idei karácsonyi reklámfilmjét, ide kattintva megteheti.
(Borítókép: YouTube / Telstra | Together is for Christmas)
Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEM

Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!