A ClipArt főhősét, a jóképű és mérhetetlenül gazdag David Xandert megzsarolják - ahogy az már lenni szokott a jóképű és mérhetetlenül gazdag üzletemberekkel. Xander ügyfeleit egy szűkkörű üzleti megbeszélésen ugyanis kokainnal és prostikkal igyekezett meggyőzni aktuális ajánlata elutasíthatatlanságáról. A siker ugyan garantált volt, de nem számolt azzal, hogy a „kiszolgáló személyzet” egyik tagja, egy hölgy beépített szemkamerával rögzíti az eseményeket.
Alexandra Hill, a milliárdos dögös személyi testőre nyomozni kezd és hamarosan könyörtelen hajszába keveredik a Periférián (a City nyomorúságos, kurvákkal és gengszterekkel túlzsúfolt külvárosán) és a Pusztaságon (a City-t körülvevő radioaktív sivatagon) keresztül, az ismeretlen zsaroló nyomait követve.
Így fut össze a műtétileg egyenarcúvá varázsolt Judge motoros banda tagjaival, a klasszikus Mad Maxet idéző sivatagi nomádokkal, és a kiberpunk kocsma jellegzetes, toldozott-foldozott figuráival, Koponyával, Kutyával és barátaikkal. Utóbbiakkal a regényt kiegészítő két novella keretében közelebbről is megismerkedhetünk, nemcsak David mamutcégéhez, a Xander Enterprises-hoz köthető kalandjaikkal. Előkerülnek még olyan klasszikus figurák is, mint a hacker Zsidó, vagy a jakuza Nakamurát őrző, több mint testőr Rafe.
Elisabetta Vernier thrillere amolyan kiberpunk lektűr könnyű nyári napokra; olvasása közben kirajzolódik a közeljövő poszt-kiberpunk világa. A Galaktika Kiadónál nemrégiben megjelent 192 oldalas regény 2004-ben elnyerte a Premio Italiát, az olasz sci-fi legrangosabb irodalmi díját.