Fesztiválozókra vadásztak az állami cégek

2013.08.29. 11:57 Módosítva: 2013.08.30. 10:23
Az Index fesztiválblogja

Az idei fesztiválszezonban számos állami cég és program is részt vett vagy éppen hirdetőként szerepelt. Mindig is érdekelt minket, hogy egy állami cégnek miért van szüksége még külön reklámra is, ezért utánajártunk, miért volt ott annyi fesztiválon a Szerencsejáték Zrt., mi szükség van a Paksi Atomerőmű reklámozására, és mit várnak az Új Széchenyi Terv programjaitól a zenei rendezvényeken.

Új Széchenyi Terv

Az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) állami fejlesztési program idén két fesztiválon, a Volton és a Szigeten kapott külön helyszínt, előbbin élményparkkal, utóbbin a mozgássérültek és hátrányos helyzetűek mindennapi életét szimuláló ability parkkal. Az ÚSZT elsősorban a magyarországi gazdaságélénkítést és munkahelyteremtést támogató program, ezért is tűnhet egy kicsit furcsának, hogy a javarészt külföldiek által látogatott Szigeten is jelen voltak. „A fesztiválokon történő megjelenéssel részben eleget tettünk annak az európai uniós kötelezettségünknek, hogy az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló fejlesztésekről, illetve magáról a fejlesztéspolitikáról minél szélesebb körben adjunk közérthető tájékoztatást. A Sziget és a Volt Fesztiválon összességében több tízezer – elsősorban fiatal – magyar résztvevő fordul meg, így nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy az ő megszólításukra, informálásukra az ilyen alkalmak a legideálisabbak. Mindkét rendezvényen rendkívül sokan érdeklődtek programjaink iránt, ez pedig a legjobb és legegyértelműbb visszajelzés arra, hogy az Új Széchenyi Tervnek helye van az ország legnagyobb zenei fesztiváljain” – kaptuk a tájékoztatást az NFÜ sajtóosztályától.

A területbérlésért nem kellett fizetniük, azonban a több nemzetközi díjat is nyerő ability park üzemeltetési költsége 10 577 400 forint volt. Az NFÜ sajtóosztálya részletezte is nekünk azt, milyen részekből áll össze egy ilyen többnapos program létrehozásának és fenntartásának költsége:

●        kerekesszékes akadálypálya installálása és működtetése 9 napra;

●        zuhanykonténer WC-vel mozgássérültek számára bérleti díja 9 napra;

●        információs sátor 9 napra;

●        mobil WC mozgáskorlátozottak részére, kézmosós, hagyományos, szállítással, karbantartással 9 napra;

●        biztonsági szolgálat.

MVM Magyar Villamos Művek Zrt.

A Magyar Villamos Művek eddig jórészt a nagyobb fesztiválokon volt jelent, mint a Sziget és a Volt, idén azonban a Sziget helyett kisebb eseményekre fókuszáltak, mint a Fishing On Orfű, az EFOTT, a SZIN illetve Kecskeméti Repülőnap. Megkeresésünkre azt a választ kaptuk az MVM-től, hogy számukra kiemelt fontosságú a fiatal korosztály, ezért is vannak kint a hasonló rendezvényeken évek óta.

„Az interaktív tájékoztató kamion célja, hogy megismertesse az embereket az MVM és az atomerőmű nyújtotta energiabiztonsággal, a szén-dioxid kibocsátás mentes energiatermeléssel a bővítés szükségességével, a szóba jöhető új blokktípusokkal. Fontos, hogy minél többen megtudják, hogy a paksi atomerőmű megbízhatóan állít elő megfizethető villamos energiát, ráadásul a működő négy paksi blokk évente 2 millió ember oxigénszükségletét, vagyis a magyar erdők éves oxigéntermelését takarítja meg azáltal, hogy nem bocsát ki üvegházhatást kiváltó gázokat. A bővítés kapcsán célzott kommunikációt kell folytatnunk, éppen ezért a fesztiválokról, több tízezer fiataltól érkező visszacsatolás sok olyan információt jelent, amelyet később fel tudunk használni” – válaszolták arra a kérdésünkre, hogy mit várnak a fesztiválos programjuktól.

Megközelítőleg 20 millió forintot költöttek idén a különböző zenei rendezvényekre, de ez ár/érték arányban kifejezetten jónak mondható, legalábbis ezt írják az emailben. Arra a kérdésünkre viszont, hogy miért szükséges egy állami cégnek a fesztiválreklám viszonylag kitérő választ adtak, miszerint „az atomerőműnek nem az állami mivolta a fontos, hanem az egyedülállósága, valamint az atomenergia és a paksi erőmű bemutatásán, a bővítés lehetőségeiről szóló információk átadásán túl a fiatalok energiatudatos magatartásának kialakítása is kiemelt össztársadalmi cél.”

Szerencsejáték Zrt.

A Szerencsejáték Zrt. idén a Soundra, a Voltra és a Hegyaljára fókuszált, de a Class FM rádióval vidéki roadshow-kon turnéztatták az Okoslottót, amivel kifejezetten a 18–35 éves korosztályt célozták meg. Ez egy telefonos alkalmazás, amihez valóban kézenfekvőnek tűnik a főleg fiatalok által látogatott zenei rendezvények. A zrt.-re vonatozó szabályozás miatt a mindenkori árbevétel 0,75 százalékát a sport, az egészségügy és a kultúra támogatására kell költeni a szponzorációs keretből, de ezek adományok és támogatások, nem pedig hirdetések. „A szponzorációs támogatások esetében ellentételezést kap a Szerencsejáték Zrt., a fesztiválokon való megjelenés viszont marketingkommunikációs eszköz”  – írta nekünk Tulik Ágnes, a Szerencsejáték Zrt szóvivője.

„Az alkalmazás bevezető kampányát a Karmamedia készítette számunkra, az ő javaslatukra többek között citylightokon, mobil hirdetéseken, Facebook-hirdetéseken és fesztiválokon jelentek meg a kampány kreatív anyagai. A fesztiválokon – sok más hazai nagyvállalathoz hasonlóan – arra törekedtünk, hogy egyedi megjelenéssel és szórakoztató aktivitásokkal hívjuk fel a fesztiválozók figyelmét az Okoslottó alkalmazásra” – kaptuk a választ, és azt is megtudtuk, hogy az applikáció bevezetése óta több mint 40 ezren töltötték le az Okoslottót a Google Playból, illetve az Apple App Store-jából.