Új gyaloghídról vitatkozik a városvezetés
További Belföld cikkek
- Teljesen kiégett egy hajó a Tiszán
- Sokan azt hitték, médiahack, de igaz: örökre bezárja kapuit a MikulásGyár
- Káoszról számolt be a bombariadó miatt megszakadt fővárosi buli egyik résztvevője az Indexnek
- Nyolcszáz hátrányos helyzetű gyermek látogatott el a Parlamentbe
- Emelkedik a hivatalból kirendelt igazságügyi szakértők óradíja
Valószínűleg süllyesztőbe kerül a legújabb budapesti gyaloghíd ötlete. A Vigadó tér és a Várkert Bazár közötti Duna-szakaszra álmodott kétszintes építmény ötlete az Index információi szerint nem váltott ki lelkesedést Budapest építészeti vezetői körében. Horn Gábor koalíciós államtitkár szerint szomorú, ha a környező országok fővárosaival ellentétben a magyarok képtelennek bizonyulnak versenyképes gondolatok megvalósítására.
Az Index információi az elmúlt hetekben a főváros vezetése komolyan megfontolta egy új Duna-híd építésének lehetőségét. A jelek szerint azonban a szabad demokrata városvezetés a szabad demokrata pártfogók ellenére sem áll majd a város közepének arculatát átformáló ötlet mellé.
A Vigadó tér és a Várkert Bazár közötti folyószakaszra tervezett gyalogos híd koncepcióját a Miniszterelnöki Hivatal Koordinációs Politikai Államtitkárságának felkérésére Bojár Iván András készítette. Az Index birtokába jutott tervezet a pontonhíd és a Budapest Plázs sikerével érvelve azt állítja, hogy "mély társadalmi igény van sétaterekre", és olyan beruházásokra, amely jelenleginél jobban bekapcsolja a Dunát a város életébe. A koncepció szerint a híd modern, környezettudatos átiratban lehetne Budapest "Károly-hídja", felső szintjén parkkal, szoborkerttel, alul pedig éttermek, üzletek várnák a Pest és Buda között sétálókat. A tervezők úgy vélik, hogy az EU-hoz csatlakozó ország számára a kapcsolódás jelképe is lehetne a híd, amely akár a belépési ünnepségek színhelyéül is szolgálhatna.
A MeH koalíciós államtitkára, Horn Gábor szerint Európa nagyvárosai, de a környező országok fővárosai is sorban állnak elő olyan építészeti projektekkel, amelyek átértelmezik a korábbi városképet és egyben vonzó, újszerű turisztikai attrakciót is jelentenek. Az Indexnek nyilatkozó Horn Gábor úgy vélte, hogy Budapest lemarad, ha pusztán a régi panoráma állagmegóvása a tervezők egyetlen célkitűzése. A pontonhíd és az október 23-i Parlamentcsomagolás ötletét is felkaroló államtitkár szerint néha "nagy levegőt kell venni, és belevágni egy olyan tervbe, amely a kornak megfelelő nyomot hagy a városon". Úgy tudjuk, hogy a koncepciót tárgyalta a városvezetés, de a budapesti főépítész és csapata elvetette azt. A hírek szerint az főként műszaki és esztétikai kifogásokat hangoztató főépítész érvelését Demszky Gábor főpolgármester is magáévá tette.
Budapest "Károly-hídja"
Tekintse meg képeinket! |
Alul shopping mall, felül park
A látványtervekkel illusztrált koncepciós füzet költségbecslése szerint a 2003-as árszinten a kétszintes híd összességében 14,2 milliárd forintból épülhetne meg. A költségvetési vázlat alapján maga az építkezés mintegy 9 milliárdba kerülne, és az ütemterv szerint 2006-ban már akár használatba vehető lenne. Az elképzelés szerint a hídon több mint 4500 négyzetméter bérbe adható felületet jönne létre, amely "egy sajátos shopping mallként" garantálhatná a beruházás megtérülését, amelyben az állam és főváros pusztán az engedélyeztetéssel, de költségvetési pénzek felhasználása nélkül juthat tulajdoni hányadhoz, középtávon pedig részarányos bevételhez".
Állagmegóvás helyett
Klikk a képre! |