Kiütéssel győzött a BKV
További Belföld cikkek
- „Fekália”, „Trafikcsaló Rozsdaminiszter” – Hadházy Ákos újra nekiment Lázár Jánosnak
- Újabb fejlemény Lakatos Márk ügyében: kiderült, miért nyomoznak a stylist ellen
- Tűz ütött ki egy budapesti lakóházban szombat délután
- Előkerült egy videó a Budapesten megölt amerikai nőről és feltételezett gyilkosáról
- Szentkirályi Alexandra lezárná éjszakára a budapesti aluljárókat
A nagy nyári metrózár előtt az Örs vezér teréről tizenkét-tizenhárom perc alatt lehetett eljutni a Deák térre. Az Index közlekedésszervezési szakcsoportja azt vizsgálta, hogy az első metrópótlós munkanapon hány perc alatt és milyen körülmények között tehették meg ezt az utat a munkába igyekvők.
Helikopterre köthetnék
Klikk a képre! |
A forgalomirányító nem hagyja, hogy a buszok megteljenek, félpercenként indítja a járműveket. Némelyik, a Kerepesi úton szemből jövő metrópótlón három-négy ember ül. Logisztikai szempontból megfontolandó lenne, hogy a reggeli csúcsforgalomban a Deák téren helikopterre kössenek minden második buszt, és alacsonyan szállva vigyék a Népstadionhoz. Az ügetőnél a busz a forgalommal szemben kijelölt sávban halad, majd - hogy ne ragadjon be a Baross téren - a síneken, az egykori villamos végállomáson folytatja útját.
Mindig a sárga út
7:56, Keleti pályaudvar. A végállomásnál sárga festékkel rácsozott sávot festettek fel a buszok kihajtását segítve, és két motoros rendőr őrködik, hogy senki nem ragadjon be a sárga útra. A Rákóczi úton nincs különösebb meglepetés, a buszsávon haladunk, kis dugulás csak a Blaha Lujza tér előtt van.
Klikk a képre! |
Már-már túlzás
8:05, Astoria. Nem értettem, hogy miért kell az Astoriánál ideiglenes végállomást kialakítani a 47-es és 49-es villamosnak. Most látszik, hogy miért volt rá szükség. A metrópótlók, kikerülve a dugót, a síneken haladnak. Az Astoria és a Deák közötti szakaszon egyszerre négy-öt busz is a síneken van, a Deákon pedig nem tudnának megfordulni, ha bent állna a villamos.
8:07, Deák Ferenc tér. A végállomáson egyszerre hat busz áll, a szája elé erősített koncertmikrofonnal megnyerő, kedves, türelmes bkv-s forgalomirányító tájékoztatja az utasokat a metróalagút felújítása miatt várható nehézségekről. Ez már-már túlzás, és kénytelenek vagyunk leírni Bodoky főszerkesztő-helyettes hasonlatát: az 1948-as berlini légihíd után a világtörténelem második legnagyobb kényszerű közlekedésszervezési akciója is sikerrel zárulhat.