A durva gyorshajtást 300 ezerre büntetik
További Belföld cikkek
- Nehéz katonai gépjárművek érkeznek Budapestre
- Toroczkai László: A Fidesz önmagát fogja elpusztítani
- „Álljon a görcs a lábába és a kezébe, aki ilyet csinál” – Gyurcsány Ferencet kidobták Debrecenben
- Leharapta felesége ujját a féltékeny kamionos
- A jövő útja vagy az autósok sarcolása az új budapesti parkolási rendszer?
Új bírságolási szabályokkal kívánják rászorítani az autósokat a közlekedési rend betartására májustól. Az Országos Rendőr-főkapitányság most közzé tette az új közigazgatási bírságok jóval szigorúbb rendszerét, rendszerét, vagyis immár tudható, miért mennyit kell fizetni a szabálytalankodóknak. Annyi biztos: méltányosság nincs, a bírságolási eljárásokat a rendőrség végzi.
A 30 és 300 ezer forint közötti büntetések leginkább az üzembentartókat sújtják, kivéve, ha a kocsit más használja, és ezt megfelelő dokumentumokkal bizonyítják. Ha azonban a vezetőn nem hajtható be a bírság, ebben az estben is üzembentartónak kell leszurkolnia
A sebesség-túllépéseket három kategóriába sorolják. Különböző mértékű a büntetés azokon a helyeken, ahol 50 kilométer per óra vagy annál kisebb a megengedett sebesség. Aki itt (például lakott területen) az engedélyezett tempó duplájával száguldozik, az 300 ezer forintos bírsággal kalkulálhat. Másként torolnak ott, ahol 50 és 100 kilométer a sebességhatár. Ebben az esetben - többek között közúton - már akkor is háromszázezer a büntető tarifa, ha sofőr 70 százalékkal hajt gyorsabban, mint lehetne (azaz mondjuk 70 helyett 126-tal nyomja a gázpedált). Szintén más megítélés alá esnek a 100 kilométer/óra feletti utak, ezeken a helyeken csak 80 százalékos sebességtúllépés után vetik ki a maximális 300 ezer forintot. (A legkisebb tétel amúgy minden esetben 30 ezer forint..
Keményen megvágják a hatóságok azt, aki nem tartja be a vasúti átjárón való áthaladás szabályait. Ha valaki nem áll meg a vasúti átjáró előtt, az 100 ezer forintot kell leszurkolnia. Ha valaki szabálytalanul hajt fel az átjáróra - mondjuk tilos jelzéskor - akkor 300 ezer forintja bántja.
A lámpákat persze nemcsak a vasútnál, a közutakon is komolyan veszik. A közlekedési lámpáknál szabálytalankodók 50 ezer forintot fizetnek, ha tiloson mennek át, 100 ezret. (A megállni és várakozni tilos táblák figyelmen kívül hagyása egyébként 30 ezer forintot kóstál.)
Ennél jóval többe kerül, ha valaki az autópályán randalírozik. aki például a sztrádák leállósávján száguldozik, azt 150 ezer forintot bocsáthat a rendőrök rendelkezésére, ha pedig szabálytalanul leáll ott, akkor ennek a dupláját csengetheti ki.
A természetvédelemmel kapcsolatos bírságok a védett területeken autózók, terepmotorozók visszatartásában lehetnek hatékonyak. Ha valaki engedély nélkül hajt be járművel védett területre, az 150 ezer forintba kerül, ha fokozottan védett területen autózik valaki, akkor 300 ezer a büntetés. Ha engedélyezett útvonalról a védett, vagy fokozottan védett területről letér valaki, az 100 ezer forintot fizet, már ha rajtakapják.
Magyarországon a személyi sérüléses balesetek száma 1990-től 2000-ig 37 százalékkal csökkent. 2001 óta azonban folyamatosan növekszik a balesetek és az áldozatok száma is. A hazai célkitűzéseket tartalmazó "Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015" program 2010-re 30 százalékkal kevesebb halottat szeretne látni az utakon, az Európai Unió által kitűzött 50 %-os csökkenést pedig 2015-re célozza meg.