További Belföld cikkek
- Marad a kamatstop, meg kellett erősíteni az ukrajnai határt
- Tűz ütött ki egy díszállat-kereskedésben, minden állat elpusztult
- Holttestet találtak a járókelők a VIII. kerületben
- „Félárú vonatjegyet kérek másodosztályra Miskolcig”, avagy 10 éves a polgári jogi kódex
- A szervező elsikkasztotta a nevezési díjat, ezért nem jutott ki az olaszországi fesztiválra a szolnoki kórus
|
Az Indexnek nyilatkozó műszaki szakemberek szerint egy-egy ilyen busz körülbelül hatvan-nyolcvan millió forintba kerülhet. Ezt az árat természetesen csökkentheti, hogy a közlekedési vállalat nagy tételben vásárol a buszokból.
A Volvo BKV-nak szállítandó busza tizennyolc méter hosszú (az Ikarus csuklós busza tizenhat méteres), alacsonypadlózatú, a gyár szerint száznyolcvan, a tenderbizottság saját "objektív" mérése szerint viszont százkilenc férőhelyes. Mogyoróssy a nagy különbséget azzal magyarázta, hogy a bizottság saját mérési metódust alakított ki, és az összes jelentkező busznál hasonló számot állapított meg. Fontos szempont volt, az utastér szellőztethetősége, fűthetősége, légkondicionáló ugyanakkor csak a vezetőfülkében lesz.
Tekintse meg képeinket! |
A Volvo magyarországi képviselői az értékesítési igazgató elmondása szerint javasolták az anyacégnek, hogy magyar beszállítókkal is dolgoztasson, ám Mogyoróssy szerint a svédek a lehetséges "hatalmas kötbér, és a hatalmas erkölcsi kötbér miatt nem engedték ki a kezükből" a gyártást.
Az első Volvo buszok a tervek szerint az Örs vezér tere és a Deák tér között közlekednek majd: a 2-es metró felújítása idején a buszokat metrópótlóként üzemeltetik majd.
Jelenleg közel százötven Volvo busz vesz részt Magyaroszágon az elővárosi és a külvárosi közlekedésben - mondta Mogyoróssy Tibor. Ebből csupán kettő közlekedik "hagyományos" tömegközlekedési járműként Dunaújvárosban, de mind a kettő magyar gyártmány.