Áramszünet és mentőakció a hármas metró vonalán
Áramszünet miatt állt hétfőn kora délelőtt a forgalom Budapesten, az észak-déli metróvonalon. A hármas metró Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszán 8 óra 20 perckor lett áramszünet, aminek okát még vizsgálják a BKV szakemberei. A metrószerelvények működéséhez szükséges, külön rendszerben keringő vontatási áramot 10 óra 10 perckor tudták csak visszakapcsolni, addig 38 metrópótló busz szállította az utasokat, tudtuk meg Sálinger Józseftől, a közlekedési vállalat fődiszpécserétől.
Az áramszünet miatt két metrószerelvény bentrekedt az alagútban, körülbelül 150-150 utassal a kocsikban, mondta el az Indexnek Héri József, infrastruktúra főmérnök. A BKV szakemberei először megpróbálták elhárítani a hibát, de amikor látták, hogy nem sikerül rövid idő alatt működőképessé tenni a szerelvényeket, és arra sincs lehetőség, hogy betolják a kocsikat az állomásokra, 8 óra 40 perckor úgy döntöttek, hogy "evakuálják" az utasokat az alagútból. Körülbelül negyed óra alatt sikerült mozgósítani több mint egy tucat BKV-s dolgozót, akik lépcsőt vittek a szerelvények végéhez és segítettek az utasoknak kijutni a kocsikból.
Nem estek pánikba
A kocsikban ez idő alatt csökkentett fényerejű világítás volt, a lámpák egyharmada világított csak. Az utastájékoztató rendszeren keresztül közölték az utasokkal, hogy mi a kialakult helyzetben a teendő. Nem sokkal kilenc előtt a vonatok végén lévő ajtón kezdtek leszállni egyesével az utasok az alagútba. A legközelebbi állomás peronja körülbelül 120-150 méterre volt, ekkora távolságot kellett megtenni a viszonylag gyér világítású alagútban, ahol ilyenkor a normál világítás működik. A peronnál szintén BKV-s dolgozók segítettek feljutni az állomás szintjére.
Képünk illusztráció (Fotó: Nagy Attila)
9 óra 20-ra az összes utast sikerült kihozni a kocsikból, a "mentőakció" során személyi sérülés nem történt, nem volt semmiféle atrocitás, de még veszekedés sem, az utasok jól viselték a helyzetet, fegyelmezetten viselkedtek, nem esett senki pánikba, tette hozzá a főmérnök.
A hetvenes években volt utoljára ilyen eset, hogy az utasokat így kelljen kihozni a metrókocsikból, válaszolta az Index kérdésére Héri József, hozzátéve, hogy ha lehet, akkor elkerülik ezt a nem túl szerencsés megoldást, és inkább megpróbálják betolni a mozgásképtelenné vált szerelvényt a legközelebbi állomásra.