További Bulvár cikkek
A könyv - igaz, nem hivatalos vatikáni álláspontként - az alhasi záróizmok tréningjének üdvözítő hatásáról is ad tanácsokat. A szerzők azonban a ,,nem etikus és nem is higiénikus" szexről való lemondást a következő paragrafussal támasztják alá: ,,Az orális közösülésnél nem egyesül sem a szív, sem a test, sem a lélek, csak az egyik partner élvez, már-már úgy, mintha önkielégítést végezne, nincs közös mennybemenetel a testnedvek felemelő egyesülése útján". A szakértők még a szájban tenyésző bizonyos baktériumok ismertetésével is segítik a helyes döntést.
Édeni testhelyzet ajánlott
A könyvecske írói nemcsak tiltólistát készítettek, hanem számos dolgot kifejezetten ajánlanak. Ilyen például a HVG-ben említett ,,édeni testhelyzet", amelyet a két egymást szerető ember közötti legmeghittebb összefonódásként említenek. A könyv szerint itt nincs behatolás: mind a férfi, mind a nő szorosan összezárja combját, a férfi nemi szerve a zárt combok közé rejtőzik, a két test összetapad, s ,,közben szárnyalhatnak az érzelmek, gondolatok, akár a közös imádság is".
A HVG korszakos váltásnak nevezi, hogy a szerzők szerint a nők is lehetnek kezdeményezők. ,,Nem elítélendő, ha egy feleség rövid szoknyában vagy bugyiban, kombinéban járkál otthon, természetesen csak a férje szeme láttára, hogy a vágyait felkeltse." Mindennek célja egyetlen dolog: ,,A hívők kötelessége a felelős apaság és anyaság vállalása, a szerelemben történő egyesülés tere és célja csakis a család."
Ne törj házasságot!
|
A kézikönyv nem tér el túl sok mindenben a Vatikánban, II. János Pál pápa által 1992-ben kiadott egyetemes katekizmustól. A hittankönyv a hatodik cikkelynél a ,,Ne törj házasságot" címszó alatt próbál gyakorlati útmutatót adni a szolgáló lelkészeknek.
A katolikus egyház szerint a szexualitás az emberi személyt minden szempontból érinti testének és lelkének egységében. Az egyház hagyománya a hatodik parancsolatot úgy tekintette, mint ami magában foglalja az emberi szexualitás egészét. Az emberi szexualitás, természete szerint, a házastársak javára, valamint gyermekek nemzésére és nevelésére rendeltetett.
Az egyház a tisztaság fogalmát vezeti be, mely a szexualitás személybe integráltságát jelenti, azaz az ember belső egységét a maga testi és lelki valóságában. A tisztaság megköveteli az önuralmat: az ember vagy parancsol a szenvedélyeinek, és békére jut, vagy hagyja, hogy azok leigázzák őt, és boldogtalanná válik. A tisztaság megszerzésére minden megkeresztelt ember keresztelésekor meghívást kapott.
A mesterséges gyermeknemzés bűn
A nemiség a házastársi szeretet kiegészítője, a ,,szexualitás öröm és gyönyörűség forrása". A házastársak egyesülésével a házasság kettős célja valósul meg: a házastársak java és az élet továbbadása. A gyermekszületés egyfajta szabályozásának a katekizmus az ,,önmegtartóztatást", ,,az önmegfigyelést és a terméketlen periódusok kihasználásán alapuló módszert" erkölcsösnek tartja. Minden egyéb cselekedet - ,,a házassági aktust megelőzően, akár annak végrehajtása közben, akár természetes következményeinek kibontakozása közben" - rossz. A kézikönyv a mestersége megtermékenyítést, illetve egy harmadik személy bevonását a gyermeknemzésbe - sperma vagy petesejt adományozásával, méh bérbeadásával - bűnnek tartja.
A luxuria bűnei
|
Ugyancsak bűnnek számít az önfertőzés (lat. masturbatio): a nemi szervek szándékos izgatása nemi öröm szerzése céljából. Ezt az egyház önmagában és súlyosan rendetlen cselekedetnek tartja, ,,hisz a szexuális képesség házasságon kívüli használata ellent mond rendeltetésének".
Fornicatio
A paráználkodás (lat. fornicatio), mely ,,egy szabad állapotú férfi és nő házasságon kívüli testi egyesülése", ,,ellenkezik a személyek méltóságával, de súlyos botrány, mikor fiatalokat ront meg". Az egyház a pornográfiát egyszerűen ,,súlyos bűnnek" nyilvánítja, mely ,,sérti a tisztaságot". A pornográfia megalkotóit, terjesztőit és fogyasztóit méltóságában sérti, ,,mert egymás számára primitív élvezeti cikké és a meg nem engedett profit forrásává válnak". A katekizmus megjegyzi, hogy a polgári hatóságoknak harcolni kell a pornográf anyagok előállítása és terjesztése ellen.
A prostitúció a prostituált, de az őt megfizető egyén számára is bűn. Az örömlányt a prostitúció, a társadalom fekélye, a tőle nyert nemi gyönyörre" redukálja, a bűnt némiképp enyhíti a nyomor, zsarolás és a társadalmi kényszer. A szolgáltatásokat igénybe vevő pedig ,,beszennyezi testét, a Szentlélek templomát".
A nemi erőszak ,,mindig önmagában rossz cselekedet", mely súlyos kárt okoz és életre szóló nyomot hagy áldozatában. A katekizmus még súlyosabbnak tartja, ha ,,rokonok vagy nevelők követik el a rájuk bízott gyermekeken".
A homoszexualitás ,,ellentétes a természetes törvénnyel"
A homoszexualitás ,,ellentétes a természetes törvénnyel", mert a nemi aktusból kizárják az élet továbbadását. ,,Nincs olyan eset, amikor jóváhagyhatók lennének" - fogalmaz a katekizmus. Az útmutató azonban megjegyzi, hogy kerülni kell a diszkriminatív megkülönböztetést, mivel sokak számára a mélyen gyökerező, ,,objektíve rendetlen" hajlam próbatétet jelent.