Egy félresikerült poszt romba döntheti több év munkáját

Az Index Sportcast e heti adásában többek között a sportolók társadalmi felelősségvállalásáról, közösségi médiában való megnyilvánulásaikról, valamint ezek következményeiről beszélgettünk. Vendégünk Vincze Dávid, a Havas Sports & Entertainment sportmarketing-menedzsere volt.

Gulácsi Péter, az RB Leipzig magyar válogatott kapusa február végén posztolta a „Család, az család” című bejegyzését, amivel jelentősen megosztotta követőtáborát. Hasonlóan nagy visszhangot váltott ki LeBron James, a Los Angeles Lakers kosárlabdázója, aki egy rendőrt fenyegetett meg közösségi oldalán, majd törölte a bejegyzést.

Nagy a felelősség a sportolókon, akik véleményvezérekké, vagy ha úgy tetszik, influenszerekké váltak. Egy félresikerült poszt, egy meggondolatlan nyilatkozat lerombolhatja az évek alatt felépített imidzset. Ennek gazdasági aspektusai is vannak: a 276 millió követővel rendelkező Cristiano Ronaldo Instagram-oldalán egy fizetett poszt egymillió eurót kóstál.

Vincze Dávid sportmarketing-menedzserrel beszélgettünk a téma kapcsán többek között arról, hogy

  • mit érdemes posztolnia egy sportolónak,
  • vannak-e tabutémák,
  • ki találja ki a tartalmakat,
  • mennyire szól bele a PR-csapat a tartalomkészítésbe,
  • mikor érdemes a nyilvánosság elé állnia egy sportolónak, és mikor nem.

Az Index Sportcast elérhető iTuneson és Spotifyon is, a korábbi részeket pedig ide kattintva hallgathatják vissza.