Egy félresikerült poszt romba döntheti több év munkáját
Gulácsi Péter, az RB Leipzig magyar válogatott kapusa február végén posztolta a „Család, az család” című bejegyzését, amivel jelentősen megosztotta követőtáborát. Hasonlóan nagy visszhangot váltott ki LeBron James, a Los Angeles Lakers kosárlabdázója, aki egy rendőrt fenyegetett meg közösségi oldalán, majd törölte a bejegyzést.
Nagy a felelősség a sportolókon, akik véleményvezérekké, vagy ha úgy tetszik, influenszerekké váltak. Egy félresikerült poszt, egy meggondolatlan nyilatkozat lerombolhatja az évek alatt felépített imidzset. Ennek gazdasági aspektusai is vannak: a 276 millió követővel rendelkező Cristiano Ronaldo Instagram-oldalán egy fizetett poszt egymillió eurót kóstál.
Vincze Dávid sportmarketing-menedzserrel beszélgettünk a téma kapcsán többek között arról, hogy
- mit érdemes posztolnia egy sportolónak,
- vannak-e tabutémák,
- ki találja ki a tartalmakat,
- mennyire szól bele a PR-csapat a tartalomkészítésbe,
- mikor érdemes a nyilvánosság elé állnia egy sportolónak, és mikor nem.
Az Index Sportcast elérhető iTuneson és Spotifyon is, a korábbi részeket pedig ide kattintva hallgathatják vissza.