Ambrus Balázs

Betiltották a szilveszteri tűzijátékozást a III. kerületben Betiltották a szilveszteri tűzijátékozást a III. kerületben

Óbuda-Békásmegyer alpolgármestere szerint a robbantgatás nem alapvető emberi jog.

tegnap, 19:52

A dolgozók váratlan élethelyzetei miatt szünetel a fül-orr-gégészeti ügyelet a szekszárdi kórházban A dolgozók váratlan élethelyzetei miatt szünetel a fül-orr-gégészeti ügyelet a szekszárdi kórházban

A Tolna Vármegyei Balassa János Kórházban január 6-ig nem is lesz ellátás.

tegnap, 19:02

Tízmillió forintos büntetést kapott a Magyar Vízilabda Szövetség Tízmillió forintos büntetést kapott a Magyar Vízilabda Szövetség

Az eset még 2021-ben történt, amikor Vári Attila vezette a szövetséget.

tegnap, 18:45

Nagy biztonsági kockázatot jelent Európa és Szlovákia számára is, hogy Robert Fico szlovák miniszterelnök nem akarja megszüntetni hazája függőségét az orosz energiahordozóktól. Az MTI jelentése szerint Volodimir Zelenszkij ukrán elnök azután hangsúlyozta ezt, hogy Robert Fico szlovák miniszterelnök Moszkvában találkozott Putyin elnökkel, majd közösségi oldalán azt közölte: a munkalátogatás reagálás volt arra, hogy az ukrán vezetés ellenzi az Európába – köztük Szlovákiába – irányuló orosz gáztranzitot.

Miért függ ennyire ez a vezető Moszkvától? Mit fizetnek neki, és ő mivel fizet?

– kérdezte Zelenszkij bejegyzésében.

Kijev már korábban bejelentette, hogy nem fogja meghosszabbítani az orosz gáz ukrajnai tranzitjára vonatkozó szerződést, amely a jövő év január elsején jár le. Szlovákia viszont hosszú távú gázszállítási megállapodással rendelkezik a Gazprom orosz gázipari vállalattal, s bár igyekszik az energiahordozót máshonnan is beszerezni, fájlalja, hogy ennek megnövekedett tranzitköltsége 220 millió euróval több volna számára.

Zelenszkij azt is hangoztatta, hogy Moszkva jelentős engedménnyel értékesíti a gázt Ficónak, Szlovákia pedig szuverenitásával és „homályos ügyletekkel” fizet érte. Emiatt a szlovák rendvédelemnek és a különleges szolgálatoknak kellene aggódniuk – tette hozzá az ukrán elnök. 

A 100E reptéri buszon alkalmazott feláras tarifa jelenleg 2200 forint, ilyen drága menetjeggyel használható. Bár a turistákat célzó árszabás jelentős mértékben hozzájárul a főváros közösségi közlekedésének finanszírozásához, a Podmaniczky Mozgalom azt javasolja, hogy

legalább a havi bérlettel rendelkező utasok akkor is utazhassanak a 100E reptéri járattal, ha csak egy 450 forintos vonaljegyet váltanak hozzá.

Úgy gondolják, hogy ennek bevezetése esetén a lassabb 200E viszonylatról átvonzott utasok révén még némi többletbevétel is várható, hiszen azt ma az új tarifapolitika révén érintett utasok többsége bérlettel veszi igénybe – ezután pedig az olcsóbb kiegészítő jegyet megváltva már a 100E-t is használhatnák a 2200 forintos jegyet sokalló budapesti utasok. 

Szepesfalvy Anna (Fidesz) a VEKE elgondolása szerint kinyitná azt a kérdést, hogy a hálózat felülvizsgálata során már a főváros budai oldaláról is indíthatna reptérre közlekedő BKK-buszokat a főváros. Vitézy Dávid bizalmat kért a szakbizottságnak: a megfelelő döntések a megfelelő időben meg fognak születni.

A VII. kerületben, jellemzően a Dohány, a Wesselényi és a Nefelejcs utcában rendszeresen elakadnak a trolibuszok a szabálytalanul parkoló autók miatt, ezért a parkolóhelyek egy részét meg kellene szüntetni. Ezt javasolta Vitézy Dávid. 2024 harmadik negyedévében a 74-es troli 78 alkalommal, a 78-as troli pedig 66 alkalommal nem tudott továbbhaladni, ami azt is jelenti, hogy összesen három hónap alatt 11 ezer percet vesztegeltek a BKK járművei.

A parkolási rend felülvizsgálatát eddig a VII. kerületi polgármester, Niedermüller Péter akadályozta, de a DK városházi érdekérvényesítő erejének csökkenése után erre most lehetőség nyílhat.

Radics Béla (Fidesz) azt kérte, hogy ne szüntessenek meg parkolóhelyeket, Keszthelyi Dorottya (DK) pedig azt, hogy a közösségi közlekedés járműveinek előnyben részesítése ne csak Erzsébetvárosra korlátozódjon.