Kling Sándor

Mick Schumacher az utolsó utáni pillanatban mentheti meg az F1-es karrierjét Mick Schumacher az utolsó utáni pillanatban mentheti meg az F1-es karrierjét

Charles Leclerc egyre jobban távolodik a világbajnoki címtől.

június 23. 11:08

Ferrari-blama Bakuban, Hamilton „derekasan” vezetett Ferrari-blama Bakuban, Hamilton „derekasan” vezetett

Laikus kérdések és mérnöki válaszok a legújabb Bukótér podcastben.

június 16. 14:29

A Mercedes tovább színezheti az F1-es szezont A Mercedes tovább színezheti az F1-es szezont

Tervezési hiba a Ferrarinál?

május 26. 10:25

Az Alfa Romeo pilótája fejjel lefelé csúszott, a bukókeret védte az autót, ami titán anyagból készült, azért szórta annyira a szikrákat. A csapat jelzése szerint, Csou Kuan-jü jól van, tudatánál van, de természetesen hordágyon szállították le a pályáról további kivizsgálásokra.

Red Bull nagyon hasonló megoldást alakított ki a mint a testvércsapata az oldalburkolaton. Az Alpha Taurinál már a szezon eleje óta jelen lévő polc forma arra hivatott, hogy a glóriáról lejövő légáramlatokat tovább vezesse valamint elszeparálja a motor környékéről érkező forró levegőt és a szabad légáramlatból érkező hideg levegőt. Ezzel a megoldással elérhető hogy a szárnyvég lap megfelelő részére érkezzen nagy energiájú légáramlat.

A Mercedes sok alkatrészt fejlesztett a brit versenyre: első futómű és azok légterelői, padlólemez, hátsó szárny. A lengőkarok és tolórúd vázhoz csatlakozási pontjaival lefelé terelik a levegőt, be a tükör tartó elem és hátrébb lévő légterelő elem felé. Az új útra irányított légáramlat segít még több levegőt a padló alá irányítani, amivel plusz leszorító erőt nyernek.

A padlólemez tekintetében elindultak azon az úton, amelyen a többi csapat már régóta menetel: sokkal agresszívabb turbulencia generátor elemet helyeztek el a padlólemez első részének szélén, amivel az első szekciót is jobban munkára tudják bírni és nem lesz annyira diffúzor orientált a leszorítóerő az autó alatt. Ezzel még a delfinezésen is javíthat a csapat.

A pályán három sikán segítségével lassítják a hosszú egyenesek között az autókat. Ez két dolgot jelent: sok rázóköves/padkás áthajtást és hirtelen irányváltásokat. Az előbbi puha futómű beállítást kíván meg, hogy minél jobban keresztül lehessen menni ezeken a padkákon, utóbbi pedig kemény futóművet, hogy minél dinamikusabban lehessen átterhelni egyik oldalról a másikra. Ez egy kompromisszumot kívánó beállítás. A hosszú egyenesek miatt alacsony légellenállású, így alacsony leszorítóerejű beállításra van szükség, míg a lassú hajtű kanyaroknál nagy leszorítóerő szükséges. Ez egy másik kompromisszumot igénylő beállítás, ahol nagy valószínűséggel a csapatok a közepes beállítást fogják választani. Érdekes lesz figyelni, hogy ki melyik szakaszon lesz gyorsabb: Bakuban is élesen elkülönültek azok az autók, amelyek a hosszú egyenesen voltak gyorsabbak és azok akik a technikás pályarészen.