Rádi Balázs

RED
Nagy baj lesz, ha ezt meglépik a háziorvosok Nagy baj lesz, ha ezt meglépik a háziorvosok

Van okunk aggodalomra a Magyar Orvosi Kamara felmérése alapján.

6 órája

Havi 800 ezer forintnál is többet vihet haza egy egészségügyi dolgozó Havi 800 ezer forintnál is többet vihet haza egy egészségügyi dolgozó

Ezzel elérik az orvosi átlag alapbér 37 százalékát.

tegnap, 20:01

Lázár János: Nem iskolát, óvodát, uszodát, sportcsarnokot vagy futballpályát kell építeni Lázár János: Nem iskolát, óvodát, uszodát, sportcsarnokot vagy futballpályát kell építeni

Meglepő megoldást javasolt az építési és közlekedési miniszter.

tegnap, 16:47

Oroszország megelőzte Szaúd-Arábiát, és 2023-ban Kína első számú nyersolajszállítója lesz – mutatott rá a Reuters a szombaton megjelent kínai vámadatok alapján. A világ legnagyobb nyersolajimportőre a nyugati szankciókkal dacolva hatalmas mennyiségű kedvezményes árú olajat vásárol feldolgozóüzemei számára Oroszországtól.

Oroszország tavaly rekordmennyiségű, 107,02 millió tonna nyersolajat szállított Kínába, ami napi 2,14 millió hordónak felel meg

– derült ki a kínai vámadatokból. Ezzel az oroszok jóval több olajat szállítanak Kínába, mint más nagy olajexportőrök, például Szaúd-Arábia és Irak.

Az orosz olaj egyébként így vagy úgy, de eljut a nyugati országokba közvetítő országokon keresztül, és jóval drágábban, mint ha közvetlenül szereznék be az európai országok. A nyugati világ legnagyobb része betiltotta vagy korlátozta az orosz nyersolaj és olajtermékek behozatalát, feldolgozott formában, kiskapukon keresztül mégis eljut Európába – jelezte korábban az Indexnek Santo Martin. A Makronóm Intézet vezető elemzője rávilágított, hogy az úgynevezett „mosodaországok” – India, Törökország, az Egyesült Arab Emírségek, Szingapúr és Kína – nyers kőolajat vásárolnak Oroszországtól, feldolgozzák azt, majd továbbértékesítik a Nyugatnak.

A kínai és indiai finomítóknak a kedvezményes olaj iránti gyorsuló kereslete 2023-ig megemelte az orosz ESPO nyersolaj árát, és 2022 decemberében átlépte a Hetek Csoportja által bevezetett, 60 dolláros hordónkénti árplafont, mivel a szankciók megkerülésére szolgáló alternatív szállítási és biztosítási lehetőségek egyre szaporodtak – világít rá elemzésében a Reuters.

A kínai finomítók közvetítő kereskedőket vesznek igénybe az orosz nyersolaj szállítására és biztosítására, hogy elkerüljék a nyugati szankciók megsértését. A Malajziánál lévő vizeket átrakodási pontként is használják az Iránból és Venezuelából származó, szankciókkal sújtott szállítmányok átrakodására. A Malajziából származónak megjelölt import tavaly 53,7 százalékkal nőtt.

Az orosz ellenzéki vezető, Alekszej Navalnij a balesetet „terrorcselekménynek" nevezte, és azt állította, hogy Putyin rendelte meg Prigozsin meggyilkolását. Navalnij nyilatkozata azután érkezett, hogy széles körben spekuláltak arról, hogy Prigozsin feltételezett halála a Kreml által elrendelt bosszúgyilkosság lehetett – világított rá a The Washington Post. Az ellenzék álláspontja tovább bonyolítja az amúgy is összetett helyzetet.

Az ukrán elnök, Volodimir Zelenszkij cáfolta Ukrajna érintettségét a balesetben. „Amikor Ukrajna a világ országaihoz fordult a repülőgépekkel kapcsolatban, nem erre gondoltunk” – mondta Zelenszkij egy videóban. Az eset nemcsak Oroszország és Ukrajna, hanem az egész nemzetközi közösség számára is komoly kérdéseket vet fel.

A nemzetközi közösség szemei továbbra is Oroszországra szegeződnek, ahogy az ország és a világ is megpróbálja megérteni ezt a váratlan és rejtélyes eseményt és annak lehetséges következményeit.