Kétszázezer mobil elnémult
Válságba illő adatokat közölt a Nemzeti Hírközlési Hatóság a mobilipar első negyedévéről, és ezzel kapcsolatban a mobilszolgáltatók elárulták, hogy az év eleje óta miért csökkent 195 ezerrel az aktív előfizetések száma.
Lepattantak az akcióról
Év végén általában olcsóbban lehet új előfizetéshez jutni, mert karácsonykor a szolgáltatók különféle akciókkal csábítják magukhoz az ügyfeleket. A szokásos módszer a válságban úgy látszik kevésbé működik. A T-Mobile szerint az idén nem alakult ki az akciók meghirdetésekor várt kötődés, az emberek csak átmenetileg használták az új előfizetésüket, így azok kikerültek az aktív SIM-kártyák közül. A mobilcég szerint a másodlagos és harmadlagos SIM-kártyák optimalizációja is szerepet játszhatott a csökkenésben.
A Vodafone nem annyira az év végi akciókra, inkább az általános iparági trendekre hivatkozott a magyarázatában. A mobilcég szerint a megszűnő kártyás előfizetéseket általában fél-egy éve nem használják, tehát a mobilszolgáltatóknál minden hónapban több tízezer előfizetés megszűnik.
Normál gazdasági környezetben ezt ellensúlyoznak az új szerződések, így lesz a mérleg pozitív. Most azonban lassultak az eladások, és a Vodafone egyelőre nem látja, hogy ez a trend a közeljövőben megfordulna, ezért az egész iparágban az ügyfélszám további esésére, és a bevételek 3 százalékos csökkenésére számít.
Valamivel optimistábban fogalmazott a T-Mobile, és arra hívta fel a figyelmet, hogy a mobilinternetezésre használt előfizetések száma dinamikusan emelkedik. A Pannon pedig alapvetően bizakodó választ adott kérdésünkre, a cég szerint a jelenlegi trend hamarosan megfordul.
Kihasználják a helyzetet
Reménykedjünk benne, hogy a kiéleződő válsághelyzet a verseny erősítésére, az árak letörésére ösztönzi majd a mobilszolgáltatókat.
A mobilcégek az Indexnek adott válaszaik alapján a célzottabb, az előfizetés használatát ösztönző, illetve a költségcsökkentő akciókban látnak fantáziát. Egyedül a Vodafone utalt arra a válaszában, hogy a verseny erősödésére számítanak, ami nekik is jó lehetőség, mert új előfizetőket szerezhetnek. A válság idején ugyanis mindenki átgondolja, hogy mire mennyit költ, és hogy melyik szolgáltató ajánlataival tudnak olcsóbban telefonálni, üzenetet küldeni és internetezni.