Az iPhone kijelzőjének felbontása és a processzora is jóval erősebb, mint a népszerű játékgépé volt, így csak idő és programozói munka kérdése volt, hogy elkészüljön az emulátor, ami tökéletesen utánozza a C64 működését.
A projekt előtt két nagy akadály állt: az egyik a jogi, ugyanis magának a gépnek és a rajta futó programoknak (ami alatt most elsősorban játékokat értünk, de a Commodore 64 Basic programnyelv és környezet is ide tartozik) a használatához is engedélyt kellett szerezniük. A másik pedig az Apple, a cég ugyanis elég háklis az ilyen jellegű programok App Store-ba való felvételekor.
Sokáig úgy tűnt, mind a két akadály elhárul: a Commodore jogait birtokló Kiloo Apps megadta az engedélyt, és az Apple európai központjából is rábólintottak a tervre, sőt, a Manonimo vezetője, Brian Lyscarz szerint egészen lelkesek voltak. Aztán amikor elkészült a program, az Apple-központből mégis elutasító választ kaptak, a fejlesztői szerződésnek arra a pontjára hivatkozva, hogy az iPhone-alkalmazásoknak tilos külső programokat elindítania. Egy emulátornak pedig éppen az lenne a lényege hogy az eredeti gépről átfordított programokat ugyanúgy tudja futtatni, mintha egy C64 lenne.
Lyscarz a TouchArcade iPhone-os oldalnak elmondta, hogy még reménykednek benne, hogy az Apple feloldja a tiltást, elvégre több, az App Store-ba probléma nélkül bekerült alkalmazás (programozható számológépek, Sega-gépekről átírt játékok) működik ugyanilyen módon. Azon még nem is gondolkodnak, hogy ha az Apple nem gondolja meg magát, mi lesz az emulátor, és az eddig elkészült három játékválogatás sorsa.