További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Annál a hírnél, hogy feltörték a Twitter levelezését, csak egy érdekesebb hír van: mi volt abban a levelezésben?
A TechCrunch közzétette azokat az üzeneteket és emlékeztetőket, amelyekhez a hackerek a twitteresek Gmail-accountjainak feltörésével jutottak hozzá. Bár az Twitter egyre népszerűbb, mégsem sokkal több egy 140 karakteres üzenetek posztolására képes internetes sms-küldőnél. Ehhez képest meglepő, hogy – mint a dokumentumokból kiderül – a mikroblog-szolgáltatás gyakorlatilag világuralomra tör, egymilliárd felhasználót (a Föld lakóinak hatodát-hetedét) szeretne magának, és idővel a „bolygó ütőerévé" akar válni.
A dokumentumok szerint a Twitter erős aggodalommal figyeli a Google-t, mert attól tart, hogy a Google jobban keres a tweetek között, mint maga a Twitter. Egy 2009 márciusi megbeszélésen ugyanakkor rögtön fel is merült a kérdés: „Meg tudjuk csinálni azt a Google-lel, amit a Google csinált másokkal?" A Twitter a Google-lel kapcsolatos stratégia kidolgozására külön csoportot állított fel, miközben megjegyezte: „Itt a tűzzel játszunk; tudjuk, hogy a Google konkurens terméken dolgozik."
Miből lesz pénz?
A kiszivárgott dokumentumok szerint a Twitter, amelynek az USA-ban idén júniusban 20 millió, a világon összesen 40 millió látogatója volt, erősen dolgozik azon, hogyan tudna végre pénzhez jutni. Annak ellenére, hogy a cégbe eddig három körben több mint 100 millió dollár kockázati tőke ömlött, profitot nem termel, bevételeit 2009 harmadik negyedévére 400 ezer dollár körül várják. A pénz a tervek szerint a tweetek formájában elhelyezett hirdetésekből jön majd – a cég éppen azt próbálja kitalálni, hogyan húzhatna ezekből hasznot.
Különösen érdekesek a Twitter különböző hírességekkel lebonyolított találkozóiról készült memók. A mostanában éppen Diddynek nevezendő Sean Combs rap- és divatmogullal folytatott áprilisi tárgyalásról például a twitteresek megállapítják, hogy a rapper „nem elég jó stratéga", „nehéz lenne neki elmagyarázni, hol hibázunk, mert másképpen gondolkodik az üzletről" és hogy „Diddynek fontosabb ez az együttműködés, mint nekünk".
Marissa Mayer, a Google termékigazgatója viszont az írásos beszámoló szerint „teljes őrület"-nek bizonyult a tárgyaláson: egyre csak a Twitter növekedését leíró számokat akarta látni, ráadásul nem tűnt annyira lelkesnek, mint amikor eredetileg találkozót kért a cégtől. „Rendben, adunk nekik számokat, majd valami lebutított növekedési mutatót" – döntött végül a Twitter.
A további dokumentumokból kiderül még, hogy a cég identitásválságban van, és szeretné meghatározni, mi lesz belőle, ha felnő. Bár a Facebookkal és a Google-lel folytatott tárgyalások az esetleges felvásárlásról sikertelenül zárultak, a Twitter még mindig eladná magát, feltéve, hogy az irányítás nem kerül ki a mostani vezetők kezéből. A cég a Facebookra fenyegető versenytársként tekint, és defenzív stratégiával készül harcba szállni ellene, amelynek első pontja, hogy a felhasználók elégedettsége a legfontosabb. További részletek a TechCrunchon.