Másfél éve küzd a Microsoft, hogy megszerezze a Yahoo webkeresőjét, de a tavaly februárban tett 45 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát visszautasították, és néhány hónappal később a két cég közti tárgyalások megakadtak. Ugyanakkor látszott, hogy a Microsoft egy percre sem hátrált meg, folyamatosan nyomult a weben, például megújította a saját keresőjét. A legfrissebb hírek pedig már arról szólnak, hogy a Yahoo mégis benne van az üzletben, és átadja a webkeresőjét a Microsoftnak.
Ha a versenyhatóság is engedélyezi a Yahoo-Microsoft üzletet, akkor 30 százalékos piaci részesedéssel a második legnagyobb webes kereső jön létre, amely már nagyobb lendülettel ugorhat neki a piacvezető Google-nak.
A megállapodás azt jelenti, hogy a Yahoo leállítja a saját keresőbizniszét, és kizárólag a Microsoft által nemrég bemutatott Binget használja a portálján, amely egyébként látványosan növeli piaci részesedését. A keresések mellett megjelenő hirdetések sem a Yahoo szervereiről jönnek majd, hanem a Microsoft AdCenterről, írja az Advertisin Age című szaklap.
Mindebből nagyon úgy tűnik, hogy a Yahoo kisemmizi önmagát, de túlzás lenne ezt állítani, ugyanis a Yahoo kereskedői adják majd el a hirdetéseket, és nemcsak azokat, amelyek a Yahoo portálján jelennek meg, hanem a Bingen megjelenőket is. A Businessweek szerint ez esetben a Yahoo a bevétel 80 százalékát zsebre vágja. Bár így a torta nagyobb része a Yahoo-nál marad, a Microsoftot sem kell sajnálni, mert nála lesznek meg a keresési szokások adatai, ami hosszú távon nagyon sokat ér. Emellett a Yahoo több millió dollár fejlesztési költséget megspórol a Bing használatával, és továbbra is a cég tartja a kapcsolatot a legnagyobb hirdetőkkel, tehát nem lesz minden a Microsofté.
Az üzlet mindkét céget azokon a területeken erősíti, ahol a legjobbak. A Yahoo sikeres médiacég, és ehhez hozzátartozik a hirdetések eladása, míg a Microsoft műszaki területen remekel, vannak adatközpontjai a kereső futtatásához és évtizedek óta szoftvereket fejleszt.