Sajátos szolgáltatást ajánlgat a uSocial nevű ausztrál online marketingcég a Facebook közösségi oldal tagjai számára: a vállalat azt hirdeti, hogy pénzért bárki vásárolhat magának cimborákat és rajongókat az oldal regisztrált felhasználói közül. A rendelhető csomagok két csoportra oszthatóak: némi befektetésért cserébe vehetünk barátokat (friends) ezertől ötezer fős terjedelemben (garantált „szállítási idő”: 30 nap), illetőleg vásárolhatunk rajongókat (fans) is, utóbbi esetben már tízezer egyén a plafon. A költségek széles skálán mozognak, a minimális ezer haver vagy rajongó listaára 177 ausztrál dollár (körülbelül 28 ezer forint), míg tízezer rajongó már 1167 dollár 30 centbe, vagyis 190 ezer forintba kerül.
Nem csoda, hogy a cég látókörébe került a Facebook: a weblapokat osztályozó Alexa.com adatai szerint a közösségi oldal a világ negyedik leglátogatottabb felülete, az üzemeltetők saját adatai szerint a felhasználók száma már meghaladja a 250 milliót.
Leon Hill, a uSocial vezérigazgatója rendkívül hatékony marketingeszköznek tekinti a Facebookot. Mint a Reuters hírügynökségnek eljuttatott közleményében kijelentette, már maga a puszta tény, hogy rengetegen követnek bennünket az oldal felületén, azonnali és célzott promóciós lehetőséget kínál a számunkra.
Hill abban látja az egyedüli problémát, hogy borzasztóan nehéz a tömeget magunkhoz vonzani, de mindenre van megoldás – mint ahogyan azt a cég ajánlatában is láthattuk. A vállalat taktikája egyébként egyszerű: a kliensüktől barátkozós-rajongónak megjelölős üzeneteket küldözgetnek szerteszét a rendszerben, a célszemély pedig dönthet arról, hogy eleget tesz-e az ajánlatnak, avagy sem.
Ausztrál híroldalak korábban cikkeztek arról, hogy a Twitter és Digg.com egyaránt megpróbálta ellehetetleníteni a uSocialt: előbbi kéretlen üzenetek küldözgetésével vádolta a céget, utóbbi pedig azzal, hogy bizonyos hírek népszerűsítése érdekében szavazatokat vásárolt a felhasználóktól.