Lefogyott a Facebook. A napokban elérhető lett a közösségi oldal Lite-verziója, legalábbis az amerikai és az indiai felhasználóknak.
Az új felület egyszerűbb, átláthatóbb, a Cnet szerint mindenki szeretni fogja majd, aki a jelenlegi Facebookot túlbonyolítottnak érzi. A legnagyobb különbség a Lite és a Classic között, hogy az eddig a bal oldalon felbukkanó navigációs és információs panelek egyszerűen eltűntek, a felhasználót végre nem zaklatja az oldal az egy halomba gyűjtött adatokkal.
Eltűnt az input-mező is, helyét olyan gombok vették át, mint a write, a post, a photo vagy a post video. Ezeknek hála csak akkor jön be a szükséges beviteli mód, amikor szükség van rá. Eltűnt a Friends-menüpont is, helyét az eseményeket összegyűjtő Events vette át. Mindezeknek hála a Lite a Cnet szerint kicsit olyan lett, mint a Twitter.
Minden aloldal átláthatósága javult, gyorsabban meg lehet találni a keresett információt, és a html-optimalizációnak hála a töltésre is kevesebbet kell várni. A Cnet újságírójának profiloldala például 11K-sra fogyott, pedig a hagyományos oldalon még 44 kilobájtot foglal. Ugyanakkor ennek a csökkenésnek köze van ahhoz is, hogy az új felületen még nincsenek reklámok, ami csak addig lesz így, amíg az tesztüzemmódban fut.